اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اشتغالزایی برای 900 نفر با فعالیت 120 گلخانه در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 120 گلخانه فعال استان تا کنون برای 500 نفر به صورت مستقیم و برای 400 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

اشتغالزایی برای 900 نفر با فعالیت 120 گلخانه در چهارمحال و بختیاری

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه رونق دادن مجتمع‌های گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروری جزو اولویت‌های جهاد کشاورزی در سال جاری است، گفت: تا کنون ۲۰ مورد جدید برای تأسیس این مجتمع‌ها مکان‌یابی و تأمین زیرساخت شده که این امر در افزایش تولیدات محصولات اثرگذار است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در مجتمع جونقان زیرساخت‌های لازم تأمین شده است، افزود: ۱۸ هکتار از زیرساخت‌های لازم مجتمع گلخانه‌ای بلداجی فراهم شده و گازرسانی آن نیز در مهرماه به پایان رسید که این امر نقش مهمی در اشتغال دارد.

ابراهیمی گفت: در ۶ ماه اول سال تا کنون مجوز ۲۰۰ هکتار موافقت‌نامه اصولی برای کشت گلخانه‌ای صادر شده که در صدد هستیم تا سطح زیر کشت گلخانه‌ای را ۷۰ الی ۸۰ درصد افزایش دهیم.

وی گفت: به ازای هر هکتار ۱۵ شغل ایجاد می‌شود و برای هر یک هکتار ۱۰ میلیارد اعتبار لازم است که ۲ هزار میلیارد تومان برای ۲۰۰ هکتار موافقت‌نامه امضا شده نیاز است.

اشتغالزایی برای ۹۰۰ نفر در گلخانه‌ها

ابراهیمی تعداد گلخانه‌‌های سراسر استان را ۱۲۰ مورد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲۰ گلخانه مشغول فعالیت هستند و ۵۰ گلخانه دیگر در دست ساخت است که این تعداد تا کنون برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در سطح استان اشتغالزایی کرده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بیشترین گلخانه‌ها و اولین گلخانه در شهرکرد تاسیس شدند، اظهار کرد: صیفی‌جات، گل رز شاخه بریده و نهال درختان میوه بیشترین محصولاتی هستند که در گلخانه‌های استان کشت می‌شود.

وی در پایان گفت: از تولیدات گلخانه‌ای اصلا مازاد تولید نداریم و هر چه تولید بشود در استان مصرف هم می‌شود اما اگر مازاد داشته باشیم به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول