اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اقتدار شیمیدر قم با صدرنشینی لیگ برتر بسکتبال

شاگردان مهران شاهین‌طبع در تیم بسکتبال شیمیدر قم با کسب دو برد متوالی صدرنشین گروه دوم مرحله مقدماتی لیگ برتر باشگاه‌های کشور شدند.

اقتدار شیمیدر قم با صدرنشینی لیگ برتر بسکتبال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، با پایان دیدارهای هفته‌های اول و دوم از مرحله مقدماتی فصل 1401 – 1400 لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور، تیم شیمیدر قم در گروه دوم مقدماتی با کسب دو برد متوالی مقابل تیم‌های رعد پدافند هوایی و فولاد مبارکه سپاهان در جایگاه نخست جدول ایستاد.

رقابت 16 تیم در 2 گروه 8 تیمی لیگ برتر بسکتبال

نماینده بسکتبال استان قم که در گروه دوم با تیم‌های رعد پدافند هوایی تهران، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، صنعت مس رفسنجان، آویژه صنعت پارسا مشهد، اکسون تهران، صنایع هرمزگان و مهرام تهران هم‌گروه است، به اتفاق مهرام دو بازی متوالی را از حریفان خود بردند اما شیمیدر به دلیل تفاضل بهتر در جایگاه نخست قرار گرفته است.

این در حالی است که امسال 16 تیم در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور حضور دارند که در دو گروه هشت تیمی با یکدیگر به شکل دوره‌ای و در قالب دیدارهای رفت و برگشت مسابقه می‌دهند و بعد از پایان بازی‌های مرحله مقدماتی، رتبه تیم‌ها برای حضور در مرحله پلی‌آف مشخص می‌شود.

شیمیدر قم 89 –رعد پدافند هوایی 50

در بازی‌های مرحله مقدماتی که ‌در سالن بسکتبال آزادی به انجام می‌رسد، در گروه دوم تیم شیمیدر قم در نخستین بازی خود به مصاف رعد پدافند هوایی تهران رفت و در پایان یک بازی کاملا یک طرفه موفق شد حریف خود را با حساب 89 بر 50 از پیش‌رو برداشته و اولین برد این فصل را کسب کند.

در این مسابقه نوید رضایی‌فر 19 امتیاز، سینا واحدی 18 امتیاز، لمار بازیکن خارجی شیمیدر 10 امتیاز، محمد یوسف‌وند 7 امتیاز، روزبه ارغوان 7 امتیاز، رافی درغوکاسیان 6 امتیاز، سالار منجی 5 امتیاز، علی دریایی 4 امتیاز، حسن علی‌اکبری 4 امتیاز، امیرحسین آذری 3 امتیاز و ارنست زیگلر سه امتیاز برای تیم نماینده بسکتبال استان قم کسب کردند.

شیمیدر در کوارتر نخست این دیدار 25 بر 11 پیروز شد، کوارتر دوم را 21 بر 12 به نفع خود تمام کرد، در کوارتر سوم به برتری 19 بر 15 دست یافت و با احتساب برتری کوارتر چهارم این دیدار، در مجموع با اختلاف 39 امتیاز رعد پدافند هوایی را برد و به نخستین برد این فصل دست پیدا کرد.


سپاهان اصفهان 60 – شیمیدر قم 75

شاگردان مهران شاهین‌طبع دومین مسابقه خود از فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور را در مصاف با تیم تازه وارد به لیگ برتر یعنی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان برگزار کردند، دیداری که با اختلاف 15 امتیاز و با نتیجه 75 بر 60 حریف اصفهانی خود را از پیش‌رو برداشتند.

در این مسابقه لمار بازیکن خارجی شیمیدر قم پرفروغ ظاهر شد و به تنهایی 34 امتیاز به ارمغان آورد، ضمن اینکه نوید رضایی‌فر با 17 امتیاز، حامد حسین‌زاده با 9 امتیاز، سالار منجی با 5 امتیاز، امیرحسین آذری با 4 امتیاز، محمد یوسف‌وند با 3 امتیاز، ارنست زیگلر با 2 امتیاز و سینا واحدی با یک امتیاز دیگر مهره‌های امتیازآور شیمیدر در دومین مسابقه لیگ برتر برابر سپاهان بودند.

جدال شیمیدر قم با مس رفسنجان و صنایع هرمزگان

در دو هفته سپری شده از دیدارهای گروه دوم مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، تیم مهرام تهران نیز توانست تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و رعد پدافند هوایی را مغلوب کند اما در تقابل شیمیدر و مهرام 4 امتیازی، شاگردان مهران شاهین‌طبع در شیمیدر قم به دلیل تفاضل بهتر صدرنشین گروه دوم هستند.

دیدارهای هفته‌های سوم و چهارم فصل جاری لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور در گروه دوم مقدماتی، روزهای ششم و هشتم آبان ماه برگزار می‌شود و تیم شیمیدر قم به ترتیب باید روز ششم آبان در مقابل صنعت مس رفسنجان و روز هشتم آبان در مصاف با صنایع هرمزگان به میدان برود.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول