اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: ما حزب‌الله را یک جریان سیاسی مهم در لبنان می‌دانیم

رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه تصریح کرد مسکو حزب‌الله را یک جریان سیاسی مهم در لبنان می‌داند.

پوتین: ما حزب‌الله را یک جریان سیاسی مهم در لبنان می‌دانیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفته که مسکو حزب‌الله را یک «نیروی سیاسی مهم» در لبنان به شمار می‌آورد.

ولادیمیر پوتین گفته روسیه، امکان کمک به تحقیقات در حادثه انفجار بیروت را بررسی خواهد کرد و آماده است تصاویر ماهواره‌ای از آن در اختیار مسئولان لبنانی قرار دهد.

او درباره حزب‌الله گفت: «نظرها درباره حزب‌الله از یک کشور به کشور دیگر فرق می‌کند اما ما آن را یک جریان سیاسی مهم در لبنان می‌دانیم.»

دولت آمریکا در سال‌های گذشته به شدت برای کاهش محبوبیت حزب‌الله در لبنان تلاش کرده است. واشنگتن در همین راستا، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. در انتخابات چند پیش پارلمان لبنان هم با وجوداقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

اقدامات آمریکا در لبنان بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: «ما با همه جریان‌های لبنان برای حفظ امنیت، ثبات و صلح در این کشور همکاری می کنیم. ما همواره حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو را تشویق می‌کنیم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول