اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در زندان کچویی احداث شد

در راستای تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، مراسم افتتاحیه مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی برگزار شد.

مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در زندان کچویی احداث شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، بعد از ظهر امروز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در زندان به منظور مهارت افزایی زندانیان و ایجاد روحیه خودباوری در آنها و توانمندسازی مهارتی آنان با رویکرد اثربخشی اشتغال است.

وی تصریح کرد: توسعه زمینه اشتعال و تولید در ندامتگاه‌ها، علاوه بر منافع مالی برای فرد زندانی و خانواده وی، در بازگشت وی به جامعه سالم نقش بسزایی دارد و موجب کاهش تکرار بزه و جرم توسط این افراد می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز خاطرنشان کرد: در کنار ارائه آموزش های فنی و مهارتی به زندانیان، از طریق مرکز مدیریت مهارت آموزی، مشاوره های شغلی هم در جهت هدایت استعدادهای فکری و فنی آنان ارائه خواهد شد.

اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان البرز نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از مسؤولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در اهمیت به مهارت آموزی به عموم مردم از جمله زندانیان، گفت: یکی از راه‌های کاهش جرم ایجاد مهارت آموزشی و اشتغال میان قشر آسیب پذیر جامعه است.

وی با اشاره به اینکه پایه بسیاری از مشکلات اجتماعی و جرائم، بیکاری و مشکلات معیشتی است، عنوان کرد: امیدواریم با همکاری ادارات کل زندان‌ها و آموزش فنی و حرفه ای استان و افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در زندان، موجبات توانمندسازی زندانیان و زمینه اشتغال پایدار را فراهم نماییم.

گفتنی است؛ در حال حاضر در زندان‌های استان البرز ۲۴ حرفه مهارتی در حال آموزش است و تاکنون ۱۵۰۰ نفر دوره معادل ۱۹۹۱۵۱ نفرساعت آموزش به مددجویان زندان های البرز ارائه شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول