اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

درخواست مقامات قرقیزی از ایران برای سرمایه‌گذاری و ساخت نیروگاه در قرقیزستان

سفیر قرقیزستان در ایران به مقامات ایرانی پیشنهاد سرمایه‌گذاری و ساخت نیروگاه‌های آبی بزرگ و کوچک در قرقیزستان را ارائه کرد.

درخواست مقامات قرقیزی از ایران برای سرمایه‌گذاری و ساخت نیروگاه در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «تورداکن سیدیک اف» سفیر قرقیزستان در ایران با «سیدجلال الدین علوی سبزیوری» مدیرکل همکاری‌های اقتصادی بین المللی وزارت امور خارجه ایران دیدار و در این گفت و گو پیشنهاد سرمایه گذاری با ساخت نیروگاه‌های آبی بزرگ و کوچک در قرقیزستان را ارائه کرد.

در این دیدار طرفین در مورد همکاری تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری دوجانبه قرقیزستان و ایران گفت و گو کردند.

سفیر قرقیزستان تاکید کرد قرقیزستان با سیاست و قوانین تسهیل شده خود برای سرمایه گذاری، مطلوب ترین کشوری برای سرمایه گذاران است. در همین راستا، سفیر از طرف ایرانی خواست تا در اجرای پروژه‌های احداث نیروگاه‌های برق آبی بزرگ و کوچک در «بیشکک» سرمایه گذاری کند.

علاوه بر این، وی بر اهمیت موضوع استفاده مؤثر از ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت دو کشور اشاره و همچنین قابلیت‌های بنادر دریایی ایران از جمله «بندرعباس» و «چابهار» را برای توسعه حمل و نقل بار را ذکر کرد که در جهت افزایش حجم تجارت بین قرقیزستان و ایران کمک خواهد کرد.

شایان ذکر است که در گفت و گوی طرف‌ها چشم انداز همکاری متقابل مفید در زمینه کشاورزی ذکر شد.

«سیدیک اف» همچنین توجه طرف ایرانی را به اهمیت گشایش ارتباطات هوایی مستقیم بین پایتخت‌های دو کشور جلب کرد که به گفته وی این امر به افزایش گردشگران و تبادل هیئت‌های تجاری در صنایع مختلف کمک خواهد کرد.

مقام ایرانی به نوبه خود علاقه ایران به تشدید همکاری‌های گسترده با قرقیزستان در همه زمینه‌ها از جمله در چارچوب سازمان همکاری اقتصادی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تأیید کرد.

سپس سفیر قرقیزی 50 پروژه سرمایه گذاری از بین شرکت‌های دولتی و خصوصی به زبان انگلیسی را برای بررسی و مطالعه توسط سرمایه گذاران ایرانی تحویل داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول