اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بنیاد علوی در مسیر محرومیت‌زدایی از «درمیان»/ هزینه‌کرد ۳۲ میلیاردی

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی شهرستان درمیان گفت: قرارداهای مختلفی در راستای مشارکت در اجرای طرح‌های زیرساختی شهرستان درمیان با دستگاه‌های متولی منعقد شده که تحولی خوبی در شهرستان مرزی درمیان رخ خواهد داد.

بنیاد علوی در مسیر محرومیت‌زدایی از «درمیان»/ هزینه‌کرد ۳۲ میلیاردی

حجت‌الاسلام سعید پورمهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درمیان، اظهار داشت: قرارداهای مختلفی در راستای مشارکت در اجرای طرح‌های زیرساختی شهرستان درمیان با دستگاه‌های متولی منعقد شده که تحولی خوبی در شهرستان مرزی درمیان رخ خواهد داد.

وی بیان داشت: نگاه و مأموریت قرارگاه این است که پیشرفت جامعه باید در همه عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، سلامت، اقتصاد و اشتغال رقم بخورد لذا از نیمه دوم سال ۹۹ اقدامات بنیاد علوی پس‌از شناسایی منطقه که شش ماه به طول انجامید به‌صورت میدانی آغاز شده‌است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی شهرستان درمیان با بیان اینکه در عرصه عمران و زیرساخت جهش توسعه زیرساخت‌های ورزشی را در شهرستان درمیان داشتیم، گفت: اجرای ۱۴ چمن مصنوعی با مشارکت و همراهی ورزش و جوانان و سرمایه‌گذاری ۶.۵ میلیارد تومانی بنیاد علوی، توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی و ساخت ۱۸ کلاس درس در قهستان، طبس مسینا و روستای بورنگ با مشارکت نوسازی مدارس به ارزش ۴ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها است.

بازسازی ۱۰ رشته قنات

پورمهدوی در درمیان با بیان اینکه تا پایان امسال نیز ۹ میلیارد تومان اعتبار برای شهرهای قهستان، گزیک، طبس مسینا و اسدیه جهت ارائه خدمات شهری در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین بازسازی ۱۰ رشته قنات با همکاری بسیج سازندگی و با اعتباری بالغ‌ بر ۱.۵ میلیارد تومان در شهرستان درمیان در حال اجرا و اتمام است.

وی خرید لوله جهت اصلاح شبکه توزیع آب در روستاهای خونیکسار، آنیک، تخته‌جان، گیت و شهرهای طبس مسینا، گزیک، قهستان و اسدیه، ساخت کتابخانه روستای نوغاب با مساعدت ۹۰۰ میلیون تومانی بنیاد علوی، خرید دستگاه اکسیژن‌ساز و اهدا به بیمارستان خاتم الانبیاء۰ص) شهراسدیه، مساعدت درتکمیل مکتب‌القرآن شهر اسدیه با مشارکت ۲۰۰ میلیون تومانی بنیاد علوی و تکمیل نگارخانه شهر اسدیه با مشارکت ۳۰۰ میلیون تومانی بنیاد علوی را از دیگر پروژه‌ها ذکر کرد.

هزینه‌کرد ۲.۵ میلیاردی برای تعمیر خانه محرومان

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی شهرستان درمیان از احداث ۳۵۲ چشمه سرویس بهداشتی با همکاری بسیج سازندگی برای محرومان در روستاها و شهرهای درمیان خبر داد و مطرح کرد: همچنین در زمینه تعمیر خانه محرومان ۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده و یا در دست اجرا است.

تعمیر و تکمیل ۴۴۰ واحد مسکن محرومین

پورمهدوی احداث بند خاکی در روستای دره‌عباس با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، تکمیل استادسرای علوی در شهر قهستان با مشارکت ۶۰۰ میلیون تومانی بنیاد علوی، تعمیر و تکمیل ۴۴۰ واحد مسکن محرومین در تمام روستا و شهرهای درمیان با مشارکت ۵ میلیارد تومانی بنیاد علوی و اجرای طرح لوله‌گذاری جهت انتقال آب به مزارع روستاهای شیرگ، محمدیه، آنیک، آسفیچ وغیره با مشارکت ۵۰۰ میلیون تومانی بنیاد علوی را از دیگر پروژه‌های اجرا شده عنوان کرد.

وی گفت: برای حمایت از مادران باردار و شیرده بیش‌ از ۵۰۰ نفر در شهرستان درمیان ماهانه هر کدام بسته سلامتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان از معاونت سلامت یارانه بنیاد علوی دریافت می‌کنند که این بسته شامل مواد غذایی مقوی است که مخصوص مادران باردار و شیرده است.

بهره‌برداری از سالن ورزشی روستای نوغاب

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی شهرستان درمیان از بهره‌برداری سالن ورزشی روستای نوغاب درمیان خبر داد و توضیح داد: این سالن ورزشی در سال ۸۳ کلنگ احداث آن به زمین زده شده بود ولی تکمیل نشده بود که خوشبختانه با ورود بنیاد علوی پس از ۱۷سال تکمیل و به نمایندگی از تمام پروژه‌های بنیاد علوی شهرستان درمیان افتتاح شد.

اعطای ۱۸۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی

پورمهدوی با اشاره به تفاهم‌نامه بین بنیاد علوی کشور و کمیته امداد حضرت امام(ره) برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور، گفت: از این تعداد ۸۱ باب در شهرستان درمیان است که برای هر واحد مسکونی بنیاد علوی ۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی بیان داشت: همچنین علاوه بر این طرح‌ها تعداد ۱۸۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در جهت ایجاد و یا توسعه و تقویت کسب و کار با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به متقاضیان در شهرستا ن درمیان پرداخت شده است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی شهرستان درمیان به بهره‌‌برداری از پروژه فرهنگی، عمرانی، سلامت و اقتصادی نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی شهرستان درمیان طی یک سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: مجموع مشارکت بنیاد علوی در پروژه‌های مذکور ۳۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان بوده که توسط نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی شهرستان درمیان هزینه و اجرا شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول