اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نشست مسکو درباره افغانستان امروز برگزار می‌شود

نشست مسکو درباره افغانستان با حضور هیاتی از طالبان و مشارکت نمایندگان ۱۰ کشور منطقه از جمله ایران امروز در روسیه برگزار می‌شود.

نشست مسکو درباره افغانستان امروز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، پس از گذشت 2 ماه از تسلط طالبان بر کابل، نشست مسکو با حضور هیاتی از طالبان و مشارکت ۱۰ کشور منطقه از جمله چین و پاکستان و ایران، قرار است امروز چهارشنبه (۲۸مهر) در روسیه برگزار شود.

وزارت خارجه روسیه روز گذشته (سه‌شنبه) گفت که روسیه، چین و پاکستان مایل به ارائه کمک به افغانستان هستند، اما مسکو هنوز آماده به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان نیست.

 

 

گفته شده که در نشست مسکو وضعیت سیاسی و نظامی افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین‌المللی برای اجتناب از بحران انسانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: مسکو هنوز قصد به رسمیت شناختن طالبان را ندارد.

لاوروف افزود: «مثل اکثر کشورهای منطقه ما با طالبان در تماس هستیم. ما آنها را تشویق می‌کنیم آنچه را که هنگام به قدرت رسیدن گفته بودند، از جمله اطمینان از ایجاد یک دولت فراگیر – نه تنها از نظر قومی بلکه از نظر سیاسی – نیز انجام دهند تا طیف وسیعی از دیدگاه‌های سیاسی جامعه در دولت مشاهده شود. ما به طور علنی گفته‌ایم که به رسمیت شناختن طا-لبان در حال حاضر مورد بحث نیست».

دفتر ریاست‌ جمهوری روسیه هم گفته است که انتظار دارد در نشست مسکو زمینه تداوم رایزنی و تلاش برای بهبود وضعیت افغانستان فراهم شود.

پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان گفته است که انتظار پیشرفتی عمده را در نشست مسکو ندارد.

آمریکا نیز اعلام کرده که در این نشست شرکت نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش‌های روسیه، چین و پاکستان در مورد افغانستان را سازنده عنوان کرده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول