اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انسداد ۴۹ چاه غیرمجاز در رزن

مدیر منابع آب شهرستان رزن از انسداد ۴۹ چاه غیرمجاز در رزن خبر داد و گفت: با این اقدام ۳.۶ میلیون مترمکعب آب در سال صرفه‌جویی شد.

انسداد ۴۹ چاه غیرمجاز در رزن

به گزارش خبرگزاری فارس از رزن، محمدرضا شکوهی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از نصب ۴۷ دستگاه کنتور در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در راستای حفاظت از منابع آبی، تا نیمه مهرماه سال جاری تعداد ۴۹ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

وی با بیان اینکه با این اقدام از برداشت ۳.۶ میلیون متر مکعب در سال جلوگیری به عمل آمده است بیان کرد: برای پیشروی مناسب اقدامات در حوزه حفاظت از منابع آبی قرار بر این است که پس از صدور اخطاریه برای نصب کنتور برای چاه‌ها نسبت به قطع برق یا پلمپ چاه‌ها اقدام شود.

مدیر منابع آب شهرستان رزن خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش بی‌رویه انتقال آب توسط چاه‌های خانگی و استفاده کشاورزی ضمن اعلام تخلف در این زمینه بایستی در جهت جبران خسارت توسط متخلفین پیگیری‌های لازم از طریق مراجع قضایی انجام شود.

وی یادآور شد: با توجه به اتمام مهلت تعیین شده برای تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه (فرم یک) ظرف مدت ۱۰ روز متقاضیان موظف به رفع نواقص پرونده هستند، در غیر این صورت مالکین جهت پر و مسلوب المنفعه شدن چاه‌ها به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

شکوهی با اشاره به اینکه تا تعیین تکلیف نهایی این چاه‌ها به هیچ عنوان حق برداشت آب نباید صورت پذیرد افزود: در ادامه این روند باید، با توجه به احتمال بارش ضعیف در سال آبی جدید پیش‌بینی لازم جهت کاهش مصرف توسط جهاد کشاورزی و کشاورزان منطقه انجام پذیرد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول