اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» برگزار می‌شود

نخستین جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت»با هدف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در شهرستان ابهر برگزار می‌شود.

جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» از ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ مقارن با سیزدهم ماه رجب میلاد مولی الموحدین علی (ع) و چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با مشارکت و همکاری مجتمع آموزشی سما و نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر برگزار خواهد شد.

سیاوش طاهری در آئین رونمایی از پوستر جشنواره دانش‌آموزی مشق ولایت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد آموزشی مجتمع سمای ابهر، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در بین قشر دانش‌آموز و ایجاد انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و عترت، ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی در مدارس سما، شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآن و عترت دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر سپس از همکاری و مشارکت نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در این حرکت ارزشمند قرآنی تشکر و خواهان تقویت برنامه‌های فرهنگ ساز در تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها شد.

در ادامه جلسه، امام جمعه ابهر ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در مراسم، گفت: در جامعه ولایی ما باید آموزش قرآن کریم به عنوان پیام جاودانه الهی، از مهم‌‏ترین اهداف و برنامه‌های تعلیم و تربیت، در سیستم آموزشی به حساب آمده،  و بدان نیز پرداخته شود. 

 مسؤول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر نیز در توضیح شرایط جشنواره و زمان برگزاری اختتامیه و نحوه ارسال آثار توسط دانش‌آموزان توضیحات تکمیلی زیر را ارائه کرد.

سید قاسم موسوی افزود: جشنواره «مشق ولایت» برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی در استان زنجان و در سه محور کاملا مستقل برگزار خواهد شد.

وی فراز خوانی قرآن کریم، معارف دینی با محوریت آشنایی با خطبه غدیر و ترویج هنر دینی را سه محور جشنواره مشق ولایت اعلام کرد و گفت: در محور قرائت قرآن کریم همه دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند آیه ولایت ( آیه ۵۵ از سوره مبارکه مائده ) را حفظ و با تهیه کلیپ تصویری از قرائت خویش (به صورت صوت و یا ترتیل ) در سه دقیقه، آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا جزو شرکت‌کنندگان در جشنواره محسوب شوند.

 مسؤول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر ادامه داد: در بخش آشنایی با معارف اهل بیت (ع) نیز دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند با استخراج ۱۵ مورد از آیات قرآن کریم که در خطبه مبارکه غدیر از آنها ذکری به میان آمده و ارسال آن به دبیرخانه، جزو مشارکت‌کنندگان در جشنواره محسوب شوند.

وی ادامه داد: در محور هنری نیز دانش‌آموزان می‌توانند با تهیه فیلم و کلیپ سه دقیقه‌ای از شعرخوانی، قصه‌گویی، نقاشی و خوش نویسی خود در حول محور فضائل مولا علی (ع)، غدیر و ولایت و ارسال آن به دبیرخانه، جزو مشارکت کنندگان در جشنواره به شمار آیند.

موسوی تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره پس از جمع‌بندی آثار دریافتی و ارزیابی آنها، به قید قرعه، برای هر محور، پنج برگزیده مشخص و در روز ولادت امیرالمومنین علی (ع) طی برگزاری برنامه اختتامیه جشنواره، جوایز برگزیدگان را اهداء خواهد کرد.

 مسؤول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر ادامه داد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در جشنواره، تا پایان روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ فرصت دارند تا آثار خود را به شماره ۰۹۳۶۵۷۳۲۲۹۱ در شبکه‌های اجتماعی سروش، ایتا و واتسآپ ارسال کنند.

رونمایی از پوستر این جشنواره دانش‌آموزی با حضور حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ابهر، سیاوش طاهری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، سید قاسم موسوی نماینده بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر و اعضای هیأت علمی و نیز کادر آموزشی مجتمع آموزشی سمای ابهر در دفتر امام جمعه ی ابهر برگزار شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول