اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| برگزاری دوره امر به معروف و نهی از منکر در مرکز آموزش ضمن خدمت حرم رضوی

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: برگزاری دوره های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر از عهده اداره پاسخگویی برداشته شده و به مرکز آموزش ضمن خدمت حرم و مرکز آموزش سازمان حرم واگذار شده است.

فارس من| برگزاری دوره امر به معروف و نهی از منکر در مرکز آموزش ضمن خدمت حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «مطالبه برگزاری دوره‌های آموزش امر به معروف و نهی از منکر در حرم رضوی» ثبت و درخواست پیگیری پیرامون آن را داشتند.

برای پیگیری سوژه به سراغ رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی رفتیم.

حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر از عهده اداره پاسخگویی برداشته شده و به مرکز آموزش ضمن خدمت حرم و مرکز آموزش سازمان حرم واگذار شده است.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما کار ستادی و پیگیری را در این خصوص انجام می دهیم، افزود: مرکز آموزش قبلی منتفی شده است و ما اکنون مرکز آموزش ضمن خدمت برای کارکنان داریم، همچنین مرکز آموزشی در سازمان حرم نیز آموزش خدام را دنبال می کند.

وی ادامه داد: البته در معاونت تبلیغات، اداره مراسمات وجود دارد که مراسمات عمومی را برگزار می کند و یکی از محتواهایی که از سخنرانان خواسته می‌شود این است که با رویکرد ایجاد دغدغه و انگیزه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در عموم مردم به سخنرانی بپردازند.

حسن‌زاده‌ با بیان اینکه در در این معاونت برنامه‌هایی نظیر ترویج عفاف وحجاب همچنین کارهای فرهنگی مانند ایجاد کلیپ و تبلیغات در تابلوها حرم دنبال می شود، خاطرنشان کرد: قبل از محرم و صفر امسال  و بعد از حدود یک‌سال وقفه، دوباره این جلسات برگزار شد که از جمله سخنرانان این جلسه تولیت آستان قدس، آیت الله علم الهدی و خانم دکتر صادقی بودند.

وی با بیان اینکه به دلیل مصادف شدن با برنامه‌های محرم و صفر و حجم بالای خدمت به زائرین دوباره وقفه‌ای در کار ایجاد شد، تصریح کرد: به تازگی جلسه‌ای برگزار شد تا دوباره این برنامه‌ها با جدیت هرچه تمام‌تر برگزار شوند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با اذعان به اینکه هرکاری مخصوصا امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت تخصصی انجام شود، ابراز کرد: این کار ظرافت‌های مخصوص به خود را دارد و اگر متولیان این کار در زمینه‌های احکام تخصص نداشته و یا مراتب و شیوه‌ها را بلد نباشند در عوض نتیجه مثبت چه بسا نتیجه‌های منفی به بار بیاورند و می‌شوند نمونه مثل معروفی که می‌خواهد ابرو را درست کند و چشم را هم کور می‌کند.

وی ادامه داد: در گذشته که آموزش زیر نظر مرکز ما بود محتواهای بسیار خوبی را آماده و برای اولین بار درسنامه امر به معروف و نهی از منکر را تدوین و منتشر کردیم، به طوری‌که آیت الله جنتی که امام جمعه موقت آن زمان در تهران بود و مسئولیت امر به معروف را بر عهده داشت، اعلام کرد که تلاش داریم همه عاملان به معروف و ناهین از منکر سراسر کشور را به مشهد اعزام کنیم  تا در این مرکز آموزش ببینید.

حسن‌زاده افزود: در حقیقت ما به طلایه دار عرصه امر به معروف و نهی از منکر معروف شدیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول