اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افتتاح نخستین پانیسون مطالعاتی در همدان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان از افتتاح نخستین پانیسون مطالعاتی استان همزمان با هفته کتاب خبر داد.

افتتاح نخستین پانیسون مطالعاتی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عاطفه زارعی عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان از افتتاح نخستین پانیسون مطالعاتی استان همزمان با هفته کتاب خبر داد و اظهار کرد: فعالیت بخش خصوصی در قالب پانسیون و سالن‌های مطالعه باید با اخذ مجوز از نهاد کتابخانه‌های عمومی انجام شود تا فعالیت این گونه مراکز ضابطه‌مند و تحت نظارت باشد.

وی افزود: از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در شهرها و روستاهای استان درخواست داریم که ما را در اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاری کنند تا به سهم خود در کاهش مخاطرات اجتماعی تأثیرگذار باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم و فرهنگی ما جشنواره کتابخوانی رضوی است، تصریح کرد: مشارکت دستگاه‌ها و پشتیبانی اعضای انجمن در این جشنواره می‌تواند ما را در راستای تحقق اهداف جشنواره کتابخوانی رضوی، یاری رساند.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی همدان نیاز به اعتبارات ویژه است، ادامه داد: در حال حاضر سالن‌های مطالعه موجود در کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های عمومی شهر همدان پاسخگوی نیاز مردم نیست و باید این فضاها گسترش یابد.

زارعی گفت: در این راه بخش خصوصی هم ورود کرده و نخستین مرکز مطالعاتی خصوصی در همدان مجوز خود را از نهاد کتابخانه‌های عمومی دریافت کرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان نیز اظهار کرد: ۲۷ کتابخانه عمومی در شهرستان همدان فعال هستند و به مردم خدمات ارائه می‌دهند. کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان دارای ۱۹ هزار و ۸۳۶ متر مربع زیربنا هستند و ۴۸۲ هزار و ۵۵۵ نسخه کتاب در مخازن آنها برای استفاده مردم وجود دارد.

سعید محبیان با بیان اینکه تعداد 7 زمین توسط دهیاران روستاهای یکن‌آباد، دهپیاز و گنبد معرفی شده است افزود: در بازدیدی که توسط کارشناسان مختلف کتابخانه‌ها صورت گرفت دو زمین مورد تایید واقع شد که این دو زمین در روستاهای یکن آباد و دهپیاز هستند.

وی گفت: در صورت تامین اعتبار لازم اداره کتابخانه ها آمادگی لازم جهت احداث کتابخانه در این روستاها به متراژ 120 یا  260 متر مربع را دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان تصریح کرد: در ۶ ماه اول سال یک هزار و ۷۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان برگزار شده که از این تعداد ۱۲۰ نشست‌ کتاب‌خوان، ۱۵۰ مسابقه فرهنگی، ۸۰ جلسه نقد کتاب، ۲۱۰ جلسه خواندن گروهی، ۴۱۵ معرفی کتاب، ۱۲۰ نمایشگاه معرفی کتاب، ۶۰ کارگاه آموزشی، ۵۲۵ برنامه ویژه کودکان و ۲۰ نمایشنامه خوانی برگزار شده است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول