اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

خداییان: بیش از ۱۶۰ واحد ثبتی در کشور فرسوده است

رئیس سازمان ثبت گفت: بیش از ۱۶۰ واحد ثبتی فرسوده و یا به شکل صحیح قابل استفاده نیست و نیاز به بازسازی و احداث واحدهای جدید دارند.

خداییان: بیش از ۱۶۰ واحد ثبتی در کشور فرسوده است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظهر امروز در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: در راستای طرح تحول و به‌خصوص در دوره تحول و تعالی در قوه قضائیه تحول همه جانبه در سازمان ثبت را در دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم که در همه بخش‌ها از جمله تسریع در اجرای طرح مهم و ملی کاداستر، تسریع در ثبت شرکت‌ها و ثبت مالکیت معنوی اشخاص، تسریع در الکترونیکی کردن امور و ارائه خدمات و به خصوص بهبود فضای فیزیک واحدهای ثبتی را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: خوشبختانه در این بخش موفقیت‌هایی را داشتیم. در ارتباط با فضای فیزیکی واحدهای ثبتی یکی از سازمان‌هایی که از بعد فضای فیزیکی دارای کمبودهای جدی بوده سازمان ثبت اسناد و املاک است؛ به طوری که از مجموعه حدود ۴۸۰ واحد ثبتی در سطح کشور ۲۵۰ واحد ما به صورت استیجاری و در واحدهایی که در محل‌های مناسبی قرار ندارند به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۶۰ واحد ثبتی نیز فرسوده و یا به شکل صحیح قابل استفاده نیست و نیاز به بازسازی و احداث واحدهای جدید دارند.

خدائیان تصریح کرد: در طی این دو سال مسئولیت سعی کردیم با کمک دولت و مجلس قدم‌های خوبی را در بهبود فضای فیزیکی برداریم؛ به طوری که در سال گذشته و شش ماهه سال جاری حدود ۶۰ پروژه ساختمانی را افتتاح و یا شروع به احداث کردیم و در قانون بودجه سال جاری مصوب شد از محل فروش واحدهای ثبتی فرسوده و املاک مازاد نسبت به احداث و بهسازی اقدام کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: با انجام این کار امیدواریم بدون ایراد فشاری به بودجه کشور فضای فیزیکی واحدهای ثبتی را گونه‌ای سامان دهیم که در شأن مراجعین باشد.

وی گفت: امروز در ماه مبارک ربیع چهار پروژه ساختمانی را در فارس، سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان به صورت همزمان افتتاح می‌کنیم و مجموع اعتباری که برای احداث هزینه شده حدود ۴۵۰ میلیارد ریال است.

خدائیان عنوان کرد: با احداث این واحدها شاهد بهبود فضای فیزیکی در این شهرستان‌ها خواهیم بود. لازم می‌دانم از همه همکاران در این چهار استان، پیمانکاران، معاونان سازمان صمیمانه تقدیر کنم و از ریاست دادگستری استان فارس تشکر می‌کنم که در مراسم افتتاح حضور دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول