اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال واشنگتن از ششمین دور مذاکرات سوریه در ژنو

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با استقبال از آغاز ششمین دور مذاکرات بین دولت سوریه و معارضان در ژنو، گفت ضروری است هر دو طرف مذاکرات سازنده‌ای داشته باشند.

استقبال واشنگتن از ششمین دور مذاکرات سوریه در ژنو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، از سرگیری گفت‌وگوهای صلح سوریه و شروع ششمین دور آن در ژنو با استقبال دولت آمریکا همراه شد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که واشنگتن از آغاز ششمین دور مذاکرات بین دولت سوریه و معارضان در ژنو استقبال می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرایس در این‌باره توضیح داد: «ضروری است که رژیم سوریه و سران معارضان در ژنو مشارکت سازنده داشته باشند».

شامگاه یکشنبه بود که فرستاده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که دولت دمشق و گروه‌های مخالف درباره پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه با یکدیگر به توافق دست یافته‌اند.

کمیته قانون اساسی سوریه متشکل از ۴۵ عضو از دولت سوریه، مخالفان و جامعه مدنی این کشور است که ماموریت دارد قانون اساسی جدیدی که منجر به برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل شود را تهیه و تدوین کند. 

این مذاکرات به مدت دو سال در حال برگزاری است و تا کنون شش دور آن برگزار شده است و برای اولین بار از ماه ژانویه دو طرف با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

این در حالی است که علی‌رغم بازگشت بسیاری از کشورهای به روابط دیپلمات طبیعی با دولت سوریه بعد از یک دهه جنگ در این کشور، آمریکا هنوز بر مواضع خصمانه خود تاکید دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر با بیان اینکه واشنگتن برنامه‌ای برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با دولت سوریه ندارد، گفت دیگر کشورها را نیز از این امر منع می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول