اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه فعالیت دفتر نمایندگی ناتو در مسکو را تعلیق کرد

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از اخراج دیپلمات‌های روس از ناتو، گفت فعالیت دفتر ارتباطات و اطلاع‌رسانی ناتو در مسکو از تاریخ یکم نوامبر تعلیق خواهد شد و ناتو باید از طریق بلژیک با این کشور تماس برقرار کند.

روسیه فعالیت دفتر نمایندگی ناتو در مسکو را تعلیق کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) از تعلیق فعالیت نمایندگی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مسکو خبر داد.

لاوروف طی نشست خبری ضمن اعلام خبر تعلیق فعالیت دفتر اطلاع‌رسانی ناتو در مسکو گفت:‌ «ناتو دلایل لغو اعتبارنامه دیپلمات‌های روس در این سازمان را توضیح نداده است. هیچ تماس نظامی بین روسیه و ناتو وجود ندارد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وی در ادامه توضیح داد: «روسیه هم از اول نوامبر کار دفتر نمایندگی خود در ناتو را متوقف می‌کند. برای برقراری ارتباط با مسکو، ناتو اکنون باید با سفیر روسیه در بلژیک تماس بگیرد».

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نشست چهارجانبه درباره افغانستان اشاره کرده و گفت: «پس از دیدار [نمایندگان] روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان در مسکو در مورد افغانستان و دیدار در قالب طرح مسکو، اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تصویب اسناد نهایی هستند».

بر اساس این گزارش، لاوروف همچنین خبر داد که روسیه از نمایندگان نیروهای مخالف طالبان در پنجشیر برای شرکت در نشست «طرح مسکو» درباره افغانستان دعوت نکرده و فقط نمایندگان طالبان دعوت شده‌اند.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین درباره ناتو گفته بود «ناتو ابزاری برای همکاری نیست بلکه یک بلوک ضد روسیه است و اقدامات آن، این مسئله را نشان می‌دهد». (جزئیات بیشتر)

هفته پیش بود که یک مقام ناتو اعلام کرد، هشت عضو از مأموریت روسیه در مقر این سازمان در بروکسل را با این ادعا که آن‌ها «مأموران اطلاعاتی اعلام نشده» هستند، اخراج شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول