اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشاوره ازدواج به زندگی باکیفیت کمک می‌کند

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: مشاوره ازدواج به زندگی با کیفیت کمک می‌کند و در تمام رده‌های سنی نیز نیاز است.

مشاوره ازدواج به زندگی باکیفیت کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، حمید سیفی در حاشیه دوره ملی حضوری و مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نقش مهم مشاوره در دنیای امروز اظهار کرد: مشاوره به زندگی با کیفیت کمک می‌کند و در تمام رده‌های سنی نیز نیاز است.

وی با بیان اینکه هر چه میزان مشاوره بیشتر باشد به همان میزان نیز روی کیفیت زندگی اثرگذار است گفت: ما گمان می‌کنیم فقط کسانی که مشکل دارند باید از مشاور استفاده کنند در حالی که هر فردی به مشاوره نیاز دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دنیا نسبت به گذشته متفاوت شده و هر کسی که ارتباطات نداشته باشد موفق نیست.

وی گفت: دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و افراد موفق ارتباطات خود را افزایش داده و از مشاوره مثبت بهره می‌گیرند.

دبیر موسسه رویش جوانه‌های زندگی هگمتانه گفت: عدم آگاهی قبل از ازدواج مشکل عمده جوانان است و پس از آن روابط متقابل زوجین با یکدیگر مشکل بعدی آنها است.

فاطمه دوست‌محمدی با بیان اینکه یکی از مشکلات ازدواج در شهر همدان ازدواج در سنین خیلی پایین است ادامه داد: مشکل عمده افرادی که عموما در سنین ۱۳ تا ۱۵ سال ازدواج می‌کنند عدم آگاهی این سنین از ازدواج و برقراری ارتباط با همسر است.

وی با اشاره به اینکه جوانان یکی از اقشار جامعه هستند که از مشاوره بیشترین استفاده را می‌کنند، تصریح کرد: این قشر همچنین از مشاوره‌های قبل از ازدواج بسیار بهره می‌برند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استفاده از مشاوره‌های قبل از ازدواج به دستورالعملی در خانواده‌ها تبدیل شده و امروزه تأیید مشاور خیلی بیشتر در میان خانواده‌ها رواج پیدا کرده است.

دبیر موسسه رویش جوانه‌های زندگی هگمتانه با تأیید بر اینکه استفاده از مشاوران خبره و باتجربه نتایج تأثیرگذاری دارد، افزود: اخیرا مشاوره بعد از ازدواج نیز در بین خانواده‌ها جایگاه خوبی پیدا کرده است.

وی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در دو ماه پیش ۲۰ کارگاه در زمینه ازدواج و خانواده برگزار کرده و در زمینه فرهنگ‌سازی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول