اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خادمان بقاع متبرکه؛ آرامش بخش زائران

امامزادگان یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در نشر و انتقال مکتبی بزرگ هستند و خادمان امام‌زادگان‌نیز در راستای نشر این مکتب نقشی مهم بر عهده دارند.

خادمان بقاع متبرکه؛ آرامش بخش زائران

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، محیط پیرامون زیارتگاه‌ها باید امن و آرام باشند و خادمان بقاع متبرکه محیط پیرامون امامزادگان را ارزیابی کنند تا بهتر بتوانند شرایط زیارت آرام و با معنویت را برای زائران فراهم کنند و این خادمان وقتی به زائر سلام و عرض احترام می کنند در حقیقت از زبان مبارک آن امامزاده با زائر صحبت می‌کنند.

آراستگی ظاهری، مرتب و منظم بودن خادمان بقاع متبرکه بسیار مهم است، زیرا در راه خدمتگزاری اهل بیت(ع) آدابی وجود دارد که اگر این آداب رعایت شود، بدون شک برکات و آثار ارزشمند آن را به‌طور شایسته در زندگی خود خواهند دید و رفتار و کردار خادمان این اماکن مقدس باید اهل بیت پسند باشد؛ چون زائران مشرف شده به بقاع متبرکه و بارگاه مطهر امامزادگان در حقیقت، سفیرانی هستند که هنگام خروج از بقاع متبرکه رفتار و کردار و برخورد خادمان را اعم از رفتار مناسب و خوب و یا رفتار نامناسب را به باقی افراد جامعه منتقل می‌کنند، بنابراین رفتار خوش و حسن خلق و روی باز خادمان برای زائران بسیار لذت‌بخش است.

علاوه بر وظایف ذکر شده خادمان وظایف سنگین تر دیگری دارند که عبارتند از: مشارکت در برنامه های فرهنگی و قرآنی، همکاری در اجرای جذب مشارکت های مردمی برای ساخت و ساز امامزاده ها و بقاع متبرکه و حفظ و حراست از اموال و امکانات این مکان های متبرک.

 در این راستا با خادم امامزاده شعیب (ع) گفتگویی داشتم و از او در مورد انتخاب شغلش و این که چند سال است در این جا خدمت می کند سؤالاتی پرسیدم.

وقتی وارد امامزاده شدم حس عجیبی داشتم؛ فضای معنوی و دلنشینی بود و آقایی مهربان و خوش برخورد در ورودی امامزاده ایستاده بود و تا مرا دید احوالپرسی گرمی کرد و به من خوش آمد گفت.

قیصر خدادادی خادم این امامزاده جلیل القدر از علت آمدنش به اینجا گفت: حدود ۲۵ سال پیش بود که تصمیم گرفتم این شغل شریف را برای خود انتخاب کنم و با توکل بر خدا و امدادهای غیبی امامزاده توانستم خدمتگزاری به امامزاده شعیب(ع) را برعهده بگیرم و محو فضای آرامش بخش این جا باشم؛ نه تنها خودم بلکه همه اعضای خانواده شیفته این فضای آرام شدیم و تصمیم گرفتیم که همین جا بمانیم و من از ابتدای ورودم به این جا تا کنون آثار و برکات زیادی دیده ام که دلم نمی خواهد برای ثانیه ای هم که شده این جا را ترک کنم؛ این امامزاده به امامزاده سید شعیب بن فضل بن عباس بن علی بن ابی طالب (علیه السلام) معروف می باشد.

خدادادی می گوید: من در این جا بارها آدم‌های زیادی را دیده ام که دلشان تاب نداشته و لبریز از خواسته‌هایی نشدنی و حرف‌های نگفتنی  بوده؛ اما در فضای امامزاده به آرامش رسیده‌اند؛ آرامشی که با هیچ چیز در دنیا قابل قیاس نیست؛ آرامشی که فقط در زیر سایه اهل بیت(ع) به ما می رسد و من این حس را درک کرده ام که خیلی شیرین و لذت بخش است و هوای پرسه زدن زیر سقف یک امامزاده و شستن غبار از روی دل؛ حس و حالی است که نمونه‌اش را فقط در فضای یک امامزاده می‌توان تجربه کرد.

این خادم مهربان می گوید: در مراسم مختلف انجام وظیفه می کنم و مسئولیت نظافت و نگهبانی را هم برعهده دارم و در زمینه های مختلف خدمت به این امامزاده جلیل القدر کوتاهی نمی کنم و دوست دارم تا آخرین نفس های زندگی ام را در این جا بمانم و انجام وظیفه کنم و من این کار را فقط برای رضای خدا انجام می دهم و تا کنون اجر و مزدم را از خدا و اهل بیت(ع) گرفته ام و خدای مهربان را شاکرم که من را لایق چنین شغل شریفی دانسته است.

وی افزود: من در حین ورود زائران به امامزاده به کم سن و سال ترین افراد تا مسن ترین آن ها عرض ادب و احترام می کنم و می دانم که من زبان حال این امامزاده هستم و باید بهترین برخورد را با مهمانان داشته باشم و باید بگویم که امامزاده‌ها متعلق به قشر خاصی نیستند و درشان به روی همه مردم باز است؛ شاید خیلی‌ها برای زیارت بیایند و التماس دعا داشته باشند، خیلی‌ها هم برای رفع مشکلات شان و رسیدن به آرامش، اما هستند آدم‌هایی هم که برای تفریح  می‌آیند و ما اینجا پذیرای همه هستیم.

او اظهار می دارد: مردم ما را امین خود می دانند و بیشتر از مشکلات‌شان می‌گویند، از مشکلات خانوادگی، از مشکلات اقتصادی و از هر چیزی که آرامش ذهن‌شان را به‌هم زده، ما هم به حرف‌هایشان گوش می‌دهیم و امیدوارانه می‌گوییم که ان‌شاءالله از در امامزاده حاجت روا بیرون بروید و باور کنید در تمام این سال‌ها من بارها و بارها به چشم دیده‌ام که مشکلات خیلی‌ها حل شده و به این مکان مقدس می‌آیند و گوسفند قربانی می‌‌کنند و یا نذری پخش می‌کنند و ما می‌فهمیم که حاجت شان روا شده‌؛ در کل هیچ کس از این جا دست خالی برنمی‌گردد.

او می گوید: امیدوارم که به حق همین امامزاده بیماری منحوس کرونا ریشه کن شود و مردم ایران به آن حال خوب و آرامش قبل از کرونا برگردند و عاقبت به خیر شوند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول