اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید بر افزایش همکاری‌های دو جانبه قرقیزستان و ترکیه

در دیدار وزیر شرایط اضطراری قرقیزستان با وزیر کشور ترکیه در شهر «آنکارا» دو طرف بر افزایش همکاری‌های دو جانبه تاکید کردند.

تاکید بر افزایش همکاری‌های دو جانبه قرقیزستان و ترکیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «بوبک آژیکاییف» وزیر شرایط اضطراری قرقیزستان در راس هیأت نمایندگی در سفر رسمی خود به ترکیه، با «اردال ارن» رئیس هیئت مدیره اتحادیه پیمانکاران ترکیه، «سرکان کیالار» رئیس TIKA و «سلیمان سویلو» وزیر کشور دیدار کرد و تعدادی از مسائل در زمینه امنیت و شرایط اضطراری را مورد بحث و بررسی قرار داد. 

در دیدار وزیر امور اضطراری قرقیزستان با رئیس هیئت مدیره اتحادیه پیمانکاران ترکیه، طرف ترکیه‌ای تمایل خود را برای گسترش فعالیت های شرکت های ترکیه در مناطق قرقیزستان به منظور اجرای پروژه های مشترک برای ساخت تاسیسات استراتژیک اعلام کرد.

طرفین پس از دیدار، چشم اندازهای خوبی را برای تعمیق بیشتر همکاری قرقیزستان و ترکیه در زمینه ساخت و ساز ذکر کردند.

همچنین «آژیکاییف» در ادامه سفر رسمی خود با رئیس TIKA ملاقات کرد و در گفت و گو با وی بر امکان اجرای 2 پروژه مشترک با TIKA با هدف افزایش پتانسیل واحدهای نجات و غواصی و ساخت یک مرکز توانبخشی در دریاچه ایسیق-کول تمرکز کرد. 

یاد آوری می شود که TIKA آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه زیرمجموعه ای از معاونت رئیس جمهور ترکیه می باشد. همچنین مسئول سازماندهی کمک های توسعه ای رسمی ترکیه برای کشورهای در حال توسعه با تمرکز ویژه بر کشورها و جوامع ترک است.

شایان ذکر است، وزیر امور اضطراری قرقیزستان در بخشی سفر رسمی خود ، با مقامات وزارت کشور ترکیه ملاقات کرد و خاطر  نشان کرد که قرقیزستان به کمک و آموزش گروه «اینساراگ» نیاز دارد.

وی از ترکیه دعوت کرد تا به عنوان مربی قرقیزستان وارد این کشور شود، «اینساراگ»  یک گروه مشاوره بین المللی در زمینه جستجو و نجات افراد است.
همچنین «آژیکییف» از طرف مقابل در خواست کرد تا یک قایق و بالگرد به خدمات غواصی وزارت فوریت های پزشکی قرقیزستان ارائه دهد.

در پایان این دیدار، طرفین به اهمیت این دیدار در زمینه توسعه روابط قرقیزستان و ترکیه که در روح برادری توسعه می یابد ، اشاره کردند

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول