اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رشد 30 درصدی اجرای شبکه های فاضلاب در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال 1400 تا کنون در راستای توسعه شبکه های جمع آوری فاضلاب 6/8 کیلومتر شبکه در مناطق مختلف شهر اجرا گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارای رشد 30 درصدی بوده است.

رشد 30 درصدی اجرای شبکه های فاضلاب در خراسان جنوبی

حسین امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: میزان ۲۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند

وی ادامه داد: از این میزان ۳۵.۹ درصد مشترکین در بخش شهری در قالب ۷۲ هزار و ۱۵۶ مشترک و یک هزار و ۴۸۸ مشترک نیز در روستاهای استان از خدمات فاضلاب بهره مند هستند.

پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی طرح فاضلاب بیرجند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۴۲۶ انشعاب فاضلاب جدید در استان واگذار شده است.

امامی به اقدامات این شرکت در بخش فاضلاب در شش ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: شبکه جمع آوری فاضلاب در دست بهره برداری شهر بیرجند در حال حاضر بالغ بر ۴۷۲ کیلومتر شامل شبکه های اصلی و فرعی و خط انتقال بوده و پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب بیرجند در بخش شبکه حدود ۸۹ درصد می باشد.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون در راستای توسعه شبکه های جمع آوری فاضلاب ۶/۸ کیلومتر شبکه در مناطق مختلف شهر اجرا گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارای رشد ۳۰ درصدی بوده است.

تصفیه 3.5 میلیون مترمکعب فاضلاب در استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون انشعاب فاضلاب برای تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ واحد از مشترکین نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است، اضافه کرد: همچنین در راستای نگهداری و استفاده بهینه از شبکه ها و تأسیسات فاضلاب ۱۱۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شستشو و لایروبی گردیده و برای مبارزه با حشرات موذی کل شبکه طی دو مرحله سم پاشی شده است.

امامی با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور ۲۷۲ مورد حادثه شبکه فاضلاب رفع گردیده است، گفت: از ابتدای سال حجم فاضلاب تصفیه شده در استان بالغ بر ۵/۳ میلیون مترمکعب بوده است.

وی در خصوص مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند که در دست احداث می باشد افزود: این پروژه در مرحله نصب تجهیزات بوده و با اتمام نصب تجهیزات وارد مرحله پیش راه‌اندازی گردیده که با بهره برداری کامل از این تصفیه خانه ضمن افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب، ارتقاء کیفیت پساب تولیدی را نیز در پی خواهد داشت.

وضعیت شبکه ها فاضلاب در شهرستان های استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به میزان پیشرفت پروژه های فاضلاب در سایر شهرهای استان اشاره داشت و یادآور شد: اجرای شبکه فاضلاب در شهر فردوس حدود ۲۰  درصد پیشرفت فیزیکی داشته که نیاز به تخصیص اعتبارات مناسب برای تسریع در اجرای طرح می باشد، همچنین تکمیل شبکه و تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای قاین و سربیشه در سال ۹۸ به سرمایه گذار واگذار گردیده که به دلیل مشکلات اقتصادی عملیات اجرایی توسط سرمایه گذار آغاز نگردیده که با پیگیری های انجام شده امید است این قراردادها در سال جاری وارد فاز اجرایی گردد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول