اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

روایت دوچرخه‌سوار معلولی که به مسابقات انتخابی تیم ملی دعوت شد

ایوب خالقی جوان اهل شهرستان اوز که با نام فردی معلول شناخته می شود اما جان مایه زندگی اش تلاش و پشتکار می باشد خوشحال از خبرهای مسرت بخشی است که به او روی آورده است.

روایت دوچرخه‌سوار معلولی که به مسابقات انتخابی تیم ملی دعوت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اوز، ایوب خالقی جوان چهل ساله اهل شهرستان اوز  کسی است که در جامعه با نام  معلول شناخته می شود اما خودش معلولیت و محدودیت را باور ندارد و اثبات کرده است که توانایی و موفقیت لازمه اش تلاش است.

ایوب خالقی که چندی پیش روایت زندگی اش با عنوان «پاهایی که در رکاب زندگی می دوند» از خبرگزاری فارس منتشر شد؛  فردی است که از ناحیه پا داری نقص عضو است، پاهایش کوتاه است، اما عاشق دوچرخه سواری است.

روزگار ایوب چنان با دوچرخه عجین شده است که روتین زندگی اش دوچرخه سواری است و اصلا از آن دست بردار نیست،  از کودکی اشتیاق به دوچرخه سواری داشته است و الان هم به طور منظم به آن مشغول است.

 خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از یک اتفاق  مسرت بخش خبر داد که به مسابقات انتخابی دوچرخه سواری معلولان تیم جمهوری اسلامی ایران دعوت شده است، شرکت در مسابقات آرزوی ایوب خالقی بوده است که چندی پیش وقتی از او پرسیدم دوست دارد به مسابقات راه پیدا کند گفت: کسی سراغی از ما نگرفته است وگرنه آرزویم شرکت در مسابقات است.

ایوب جوانی ست که به رغم نبود حمایت ها و نادیده گرفته شدن های مداوم چه از سوی مسوولین و چه از سوی مردم، دست از تلاش برنمی دارد اگرچه معلول است اما محدود نیست،او این موضوع را بارها در زندگی اش ثابت کرده است از ازدواج و تشکیل خانواده تا رفیقان همراه و تشکیل یک تیم دوچرخه سواری، کسی که بی مهری و بی توجهی ها  دلسردش نکرده است و به طلوع، راه روشن و دیده شدن امیدوار است.

ایوب خالقی اینک از دعوت شدن به مسابقات انتخابی دوچرخه سواری تیم معلولان کشورمان بسیار خوشحال است،برق این اشتیاق در نگاهش و شوق لبخند در گفتارش نمایان است و از من می خواهد برای موفقیت و سربلندی اش دعا کنم.

او در لابلای سخن از دعوت به تیم دوچرخه سواری معلولان، از توجه دیگری که به او شده است نیز سخن می گوید؛ ایوب هفته آینده به عنوان یک معلول موفق در برنامه خوشا شیراز مهمان خواهد بود و صحبت خواهد کرد.

روایت زندگی ایوب تجسم گر جوانه های امیدی ست که در دل او زنده است کسی که سالهای طولانی از زندگی اش را با معلولیت طی می کند و موفقیت هایش در کانون توجه قرار نگرفته اما یک تنه ادامه داده است و  با همان پاهای کوتاهی که دارد می تازد و در رکاب زندگی می دود تا در چنین روزی پیک های خوش خبری بیاید و غنچه لبخند از لبانش بشکفد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول