اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گره‌گشایی از کار مردم؛ دستاورد اصلی سفر هیات دولت به فارس

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت به فارس، مصوبات کلانی شکل گرفت اما مهم‌ترین دستاورد این سفر، گره‌گشایی از کار مردم و ملاقات مستقیم با آنها است.

گره‌گشایی از کار مردم؛ دستاورد اصلی سفر هیات دولت به فارس

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به مصوبات و دستاوردهای سفر هیئت دولت به استان فارس اظهار داشت: در این سفر، چند هزار میلیارد تومان اعتبار جهت پروژه‌های مختلف مصوب شد اما اعداد و ارقام چندان مهم نیست بلکه آنچه در این میان اهمیت دارد، گره‌گشایی از کار مردم و حضور و ارتباط مستقیم رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با مردم است.

وی اضافه کرد: سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت، سنت حسنه و پسندیده‌ای است که از دولت‌های گذشته تاکنون وجود داشته و استمرار آن اثربخشی خود را دارد.

قادری با اشاره به مصوبه‌های حوزه راه‌سازی بیان کرد: در این سفر، تفاهم‌نامه قطعات ۷ و ۸ آزادراه شیراز-اصفهان ایجاد شده و تامین اعتبار کمربند شمال شرقی بر اساس آورده دولت، همچنین تامین ۲۰۰ میلیارد دلار جهت اجرای خط آهن شیراز-بوشهر از دیگر مصوبه‌های این بخش می‌باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان همچنین با اشاره به مصوبات عمرانی حوزه بهداشت و درمان گفت: تکمیل بیمارستان‌های جایگزین نمازی و جایگزین میانرود همچنین بیمارستان جنرال صدرا، از دیگر مصوبات سفر هیئت دولت به استان فارس است.

مشکل تامین تسهیلات برای واحدهای تولیدی حل می‌شود

وی تصریح کرد: همچنین در این سفر، مشکل واحدهای تولیدی در تأمین تسهیلات، با حضور  رئیس‌جمهور حل شد و محدودیت‌های موجود به حداقل رسید.

قادری به پروژه خط انتقال درودزن به شیراز اشاره کرد و گفت: دولت متعهد شده است تا پایان سال جاری این پروژه را تکمیل و آماده بهره‌برداری کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به پروژه انتقال آب از دریا افزود: افزایش حجم آب انتقالی از ۲۹۰ میلیون مترمکعب به ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سه مسیر پارسیان-لامرد، بوشهر-کازرون و مسیر سوم که بر اساس نظر مشاور و کارشناس، در محدوده شرق استان، مکان‌یابی می‌شود، از دیگر موارد مورد بررسی در سفر ریاست جمهوری است.

بافت‌ تاریخی اطراف حرم اهل بیت همچنین توجه به میراث فرهنگی استان فارس از موضوعات دیگری است که به گفته قادری، در این سفر مورد عنایت قرار گرفت.

این نماینده مجلس بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی آزادراه شیراز-بوشهر که نیازمند اعتبار درشتی است و تکمیل آزادراه ایزدخواست-اصفهان که بخش اعظم آن آن در استان اصفهان قرار دارد و به احتمال زیاد در سفر استانی اصفهان تعیین تکلیف می‌شود، از مطالباتی است که به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول