اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نقش تعیین کننده آموزش در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروق

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های قلب عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سیزدهمین کنگره بین‌المللی خاورمیانه ای قلب و عروق و ششمین کنگره مداخلات پیچیده قلبی به صورت وبینار از ۲۱ تا ۲۴ مهر‌ماه جاری در شیراز‌ برگزار می شود.

نقش تعیین کننده آموزش در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروق

به گزارش خبرگزاری‌ فارس از شیراز‌، محمد جواد زیبایی نژاد پیش‌ از ظهر امروز در جمع‌ خبرنگاران اظهار داشت: در این کنگره علمی ۹۰ سخنران از ایران و نیز از کشورهای ترکیه، ایتالیا و آلمان در‌ مورد آخرین دستاورد های قلب و عروق در شرایط بیماری کرونا در فضای مجازی سخنانی ارائه می کنند.

وی گفت: تا کنون ۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که مقالات برگزیده به صورت کتاب چاپ خواهد شد و در اختیار شرکت کنندگان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مرگ و میرها قبل از بیماری کرونا به علت بیماری قلبی و عروقی است، افزود: پس از ۲۰ سال مطالعه و تحقیق به‌ویژه از‌ دو سال‌ پیش‌ بر روی ۷ هزار‌ و ۵۰۰ نفر از مردم  ۲۰ منطقه‌ شهرداری‌ شیراز و نیز هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از کارکنان صداوسیمای مرکز فارس، مشخص شد بیش از‌ ۳۰ درصد مرگ و میرها بر اثر سکته مغزی است.

زیبایی نژاد بیان داشت: نقش آموزش‌ در جلو‌گیری‌ از مرگ و‌ میرهای ناشی‌ از سکته مغزی، قلب و عروق و فشار خون بسیار اثر گذار‌ و تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در مدت ۲۰ سال گذشته تا کنون ۷۰ درصد از نان های مصرفی و نیز‌ غذاهای فست فود دارای نمک ۷۰ درصدی هستند در صورتی که باید ۲ گرم‌‌ باشد‌ که با نظارت و توصیه میزان نمک کاهش یافته است.

زیبایی نژاد از‌ اختصاص اندک اعتبار به این تحقیقات از سوی وزارت‌ بهداشت و دانشگاه خبر داد و گفت: با‌ تخصیص‌‌ تسهیلات‌ منابع اعتباری برای تحقیقات‌ علمی و پژوهشی، شاهد تسریع در پروژه های علمی  و پزشکی خواهیم بود.

 انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول