اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

لزوم درآمدزایی شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب/ بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری وصول شود

‍ استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرداری یک سازمان محلی، مردمی و خودکفا محسوب می‌شود، گفت: توسعه خدمات و برنامه‌ریزی شهری نیازمند منابع درآمد پایدار است و شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب باید درآمدزایی کند.

لزوم درآمدزایی شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب/ بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری وصول شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرکرد و شهردار جدید شهرکرد با اشاره به نقش شهرداری به عنوان ارگان اصلی مدیریت شهری، گفت: شهردار برای بحث مدیریت شهری باید با اعضای شورای شهر و دستگاه‌های اجرایی رابطه تنگاتنگی داشته باشد، اگر این امر به‌درستی در دستور کار قرار نگیرد، قطعا در مدیریت شهر با مشکل مواجه خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به قوانین شهرداری‌ها، گفت: ۶۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها صرف هزینه‌های عمرانی و ۴۰ درصد نیز باید صرف هزینه‌های جاری شود، قطعا اگر شهرداری این تقسیم‌بندی را رعایت نکند، شهردار منضبطی نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه عموما مردم از وظایف و قوانین موجود در شهرداری‌ها بی‌اطلاع هستند، یادآور شد: همین مسئله موجب می‌شود مردم انتظاراتی فراتر از وظایف از مجموعه شهرداری داشته باشند، بنابراین نیاز است شهردار وظایف کاری مجموعه خود را برای مردم تبیین کند تا مردم نیز برای اداره شهر، شهردار را یاری کنند.

شهرداری باید درآمدزایی کند

عباسی با بیان اینکه شهرداری یک مجموعه محلی، مردمی و خودکفا محسوب می‌شود، عنوان کرد: شهرداری‌ها حدود ۱۰۰ منبع برای درآمدزایی دارند، شهرداری برای اینکه بتواند در شهر خدمات ارائه دهد، باید بتواند درآمدزایی کند و این درآمدها را برای امورات شهری هزینه کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: شهرداری‌ها عموما از طریق سرمایه‌گذاری، ارائه خدمات و درآمدهای اتفاقی درآمدزایی می‌کنند که عموما درآمدهای اتفاقی شهرداری‌ها ناچیز بوده و درآمدهای حاصل از سرمایه‌‌‌گذاری نیز برای شهرداری‌ها توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین بهترین شیوه برای درآمدزایی در شهرداری‌ها بحث درآمد حاصل از خدمات است، همچنین شهرداری‌ها می‌توانند از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی درآمد خود را در حوزه خدمات شهری افزایش دهند.

شهرداری جلوی تخلفات در ساخت و ساز را بگیرد

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۵۰ هزار واحد مسکونی و صنفی در شهر شهرکرد وجود دارد، توضیح داد: در بحث ساخت و ساز بسیاری از ساختمان‌ها تخلفاتی صورت می‌گیرد، شهرداری باید در گام اول با نظارت دقیق جلوی بروز هرگونه تخلف در حوزه ساخت و ساز را بگیرد، اما در صورت بروز تخلف شهرداری باید جرایم بازدارنده‌ای را در نظر بگیرد تا این جرایم از تخلف جلوگیری کند، همچنین درآمد حاصل از جرایم در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر برای آبادانی هزینه شود.

عباسی تاکید کرد: عموما بیش‌ترین تخلفات در حوزه ساخت و ساز در حاشیه شهرها رخ می‌دهد، این مسئله باعث ایجاد جلوه بصری نامناسب در این مناطق می‌شود، شهرداری باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

شفافیت بودجه شهرداری از ایجاد انتظارات نابجا در مردم جلوگیری می‌کند

عباسی در ادامه با بیان اینکه شهر شهرکرد از نظر رعایت نظافت جزو شهرهای پاکیزه در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: شهرداری باید در نهادینه کردن کردن فرهنگ شهرنشینی در بین عموم مردم اهتمام ویژه بورزد، بودجه شهرداری باید شفاف باشد تا مردم با اطلاع از وضعیت بودجه انتظارات بجایی از مجموعه مدیریت شهری داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شهرداری شهرکرد در اسرع وقت نسبت به وصول مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را انجام دهد تا بتوان از این بودجه برای اداره شهر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید برای ساماندهی ورودی و خروجی شهر شهرکرد یک طرح مناسب تهیه شود، بیان کرد: برای این مسئله نیازمند یک مشاور مجرب هستیم، در صورت مطالعه و تهیه طرح استانداری هزینه اجرای آن را پرداخت می‌کند، برای این کار هماهنگی لازم با اداره‌کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری صورت بگیرد، همچنین برای طراحی المان‌ها پیوست فرهنگی و اجتماعی تهیه شود.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول