اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف الحلبوسی همپیمانی با سایر گروه‌های سیاسی عراقی را تکذیب کرد

ائتلاف سنی تقدم عراق به ریاست «محمد حلبوسی» ضمن تکذیب خبر همپیمانی با یک ائتلاف سیاسی دیگر، سخنگوی رسمی خود را تعیین و معرفی کرد.

ائتلاف الحلبوسی همپیمانی با سایر گروه‌های سیاسی عراقی را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف «تقدم» به ریاست «محمد الحلبوسی» رئیس سابق پارلمان عراق، امروز (شنبه، ۱۶ اکتبر)؛ همپیمانی با هر  طرف سیاسی دیگر پیروز در انتخابات را تکذیب کرد.

این ائتلاف طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الفرات» منتشر شد، اعلام کرد که آن‌چه در روزنامه العرب چاپ لندن منتشر شده را تکذیب می کند و اطلاعات منتشر شده در خصوص ائتلاف تقدم در این روزنامه، نادرست است.

این ائتلاف از رسانه‌ها خواست که با دقت و احتیاط اخباری از این دست را منتشر کنند و به منابع رسمی ائتلاف استناد کنند.

ائتلاف تقدم در ادامه اعلام کرد که «یحیی المحمدی» را به عنوان سخنگوی رسمی خود معرفی می‌کند.

روزنامه کل العرب، نوشته بود که محمد الحلبوسی به «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دوله القانون برای تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان جدید، پیشنهاد همپیمانی داده است. 

از سوی دیگر، حساب کاربری الحلبوسی در توئیتر امروز از دیدار وی با «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق خبر داد و نوشت که دو طرف در خصوص تحولات اخیر صحنه سیاسی کشور و نتایج انتخابات رایزنی کردند.

شمارش آراء انتخابات پارلمانی عراق که پس از پایان برگزاری آن در ساعت ۱۸:۰۰ یکشنبه پیش (۱۰ اکتبر)، آغاز شد، هنوز نهایی و رسمی اعلام نشده است اما طبق جدیدترین آمار اعلامی از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق از نحوه توزیع کرسی‌های پارلمانی میان ائتلاف‌ها و احزاب سیاسی مختلف، جریان صدر با ۷۲ کرسی در صدر قرار دارد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم به ریاست «محمد الحلبوسی» و ائتلاف دوله القانون به ریاست «نوری المالکی» هر یک با ۳۷ کرسی در رده‌های بعدی قرار دارند.

بنا بر نتایج اعلامی، هیچ یک از ائتلاف‌های سیاسی عراق، میزان آرایی که بر اساس آن قادر به تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان باشند، کسب نکرده‌اند و  ائتلاف میان گروه‌های سیاسی مختلف مانند دوره‌های پیشین، برای تشکیل کابینه ضروری است. ائتلاف‌های سیاسی مختلف نیز در حالی رایزنی با یکدیگر برای ایجاد همپیمانی‌های جدید مانند دوره‌های پیشین هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول