اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیگیری‌های ورزشی در سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به استان/ از افتتاح سالن ژیمناستیک تا رونمایی از سند توسعه اسب

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در آخرین روز از سفر خود به چهارمحال وبختیاری از برخی از پروژه‌های ورزشی استان از جمله پیست اسکیت شهرستان بن و ... بازدید کردند که جزئیات برخی از این بازدیدها را در این گزارش می‌خوانید.

پیگیری‌های ورزشی در سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به استان/ از افتتاح سالن ژیمناستیک تا رونمایی از سند توسعه اسب

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس روز گذشته و در آخرین روز سفر خود به چهارمحال و بختیاری از زیرساخت‌های ورزشی شهر فرادنبه در شهرستان بروجن و همچنین تنها سالن ورزش‌های رزمی شهرستان بن بازدید کردند.

خسرو قمری در این بازدید گفت: محرومیت‌های ورزشی این منطقه چشمگیرتر می‌باشد و لازم است فعالیت‌هایی از قبیل اتمام اماکن ورزشی بخصوص در زمینه ورزش بانوان با سرعت انجام شود.

مدیرکل استان‌های وزارت ورزش و جوانان‌ در بازدید از این سالن رزمی افزود: جذب حمایت خیرین در کنار اعتبارات دولتی می‌تواند منجر به بهره‌برداری سریعتر از این مکان شود.

وی از کمپ قایقرانی و پیست اسکیت شهرستان بن واقع در گرداب نیز بازدید و بیان کرد: این منطقه استعدادهای بالایی بخصوص در ورزش بانوان دارد که می‌طلبد اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری به تامین‌ نیروی انسانی برای نگهداری اماکن ورزشی داشته باشند.

قمری افزود: گرداب بن می‌تواند پایگاه بسیار مناسبی برای گردشگری ورزشی باشد و به عنوان کمپ تیم‌های ملی مورد استفاده قرار گیرد که امیدواریم با راه‌اندازی کمپ، این‌ مسیر شتاب گیرد.

از پیش‌نویس سند توسعه اسب در کشور رونمایی شد

همچنین در آخرین برنامه سفر مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، از پیش‌نویس سند توسعه اسب در کشور با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص توجه به ارزش‌های ایرانی اسلامی را نکته قابل توجه در این سند دانست و اظهار داشت: ایجاد محیط امن برای ورزش بانوان، توجه به جنبه‌های اقتصادی در صنعت اسب‌داری از نکات مهم این‌ پیش‌نویس است.

خسرو قمری نیز در این جلسه با اشاره به موقعیت جغرافیایی این استان گفت: ارتفاع نقش بسیار بالایی در تمامی امور مرتبط با ورزش قهرمانی دارد.

مدیرکل استان‌های وزارت ورزش و جوانان‌ با توجه به‌ پیشینه تاریخی اقوام در این منطقه، استان چهارمحال و بختیاری را یکی از نقاط مستعد برای پرورش اسب عنوان کرد.

آماده برگزاری رویدادهای ملی در چهارمحال و بختیاری هستیم

افشین ملایی سفید دشتی نیز در بازدید از مجموعه گردشگری ورزشی گرداب بن گفت: این مکان ورزشی با قابلیت‌های ویژه خود قابلیت میزبانی رشته‌های مختلف زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی از جمله ماهیگیری، آمادگی جسمانی و ... را دارد و آماده‌ایم تا این رقابت‌های جذاب را در این استان برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی بحران پیش روی جامعه را کم‌تحرکی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی و حمایت تمامی متولیان استانی و کشوری شاهد حرکت به سمت ایرانی پویا و فعال باشیم.

یادآوری می‌شود؛ شهرستان بن یکی از قطب‌های قهرمان‌پروری در رشته‌های رزمی بانوان‌ در کشور است که تاکنون در این زمینه، بانوان پر افتخاری را در سطح ملی و جهانی به ورزش کشور معرفی کرده که می‌توان به زهرا نادری و آرزو سلیمی اشاره کرد.

سالن ژیمناستیک شهیده هادیپور بروجن افتتاح شد

همچنین همزمان با سفر بنیامین شکوه‌فر، سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش وجوانان، سالن ژیمناستیک خیری«شهیده مژگان هادیپور» شهرستان بروجن با حضور مسئولین استانی و کشوری افتتاح شد.

یادآوری می‌شود؛ عملیات ساخت این مکان ورزشی از سال 95 در زمینی به مساحت 400 مترمربع با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان و خانواده این خیر بروجنی آغاز شد و خانواده شهید هادیپور با قبول هزینه ساخت 50 درصد از سالن فوق، اکنون نام خود را در زمره«ورزش یاران» چهارمحال و بختیاری ماندگار کردند.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول