اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احتمال طرح 11 اتهام از جمله نسل‌کشی علیه بولسونارو

رئیس‌جمهور جنجالی برزیل ممکن است پس از اعلام نتیجه تحقیقات سنای این کشور درباره عملکرد دولت وی در مقابله با همه‌گیری کرونا، با 11 اتهام از جمله نسل‌کشی علیه بومیان مواجه شود.

احتمال طرح 11 اتهام از جمله نسل‌کشی علیه بولسونارو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته سناتوری که تحقیقات کمیته سنای برزیل در خصوص عملکرد دولت این کشور در مقابله با همه‌گیری کرونا را هدایت می‌کند، در گزارش نهایی این تحقیقات که  قرار است هفته آینده منتشر شود، احتمالاً ۱۱ مورد اتهام کیفری علیه «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل پیشنهاد خواهد شد، گرچه به گفته او بعید است که وی به دلیل هیچ یک از این اتهامات مورد محاکمه قرار بگیرد. 

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، «رنان کالهیروس» طی یک مصاحبه رادیویی گفت که تحقیقات آغاز شده در آوریل شواهدی را جمع‌آوری کرده که نشان می‌دهد بولسونارو باید به طور رسمی متهم به نسل‌کشی علیه مردم بومی کشور، تخلف، استفاده خلاف قاعده از منابع عمومی، نقض اقدامات بهداشتی، تحریک به جرم و جعل اسناد خصوصی، در میان سایر جرایم دیگر است.

رئیس‌جمهور راست افراطی برزیل که خود در ژوئیه ۲۰۲۰ به ویروس کرونا مبتلا شده بود، از زمان آغاز همه‌گیری، از اقدامات پیشگیرانه انتقاد کرده، درمان‌های اثبات نشده را پیش برده، تردیدهایی در خصوص واکسن به جامعه القا کرده و شدت کرونا را کم اهمیت جلوه داده است.

این گزارش قرار است سه‌شنبه آینده توسط هیأت تحقیق سنا منتشر شود. اعضای هیأت روز بعد قرار است در خصوص تصویب متن قبل از ارسال آن به دفتر دادستانی کل در روز پنجشنبه رای دهند تا تصمیم بگیرند که آیا بولسونارو و دیگران باید متهم شوند یا خیر.

دفتر دادستانی کل می‌تواند رئیس‌جمهور را متهم کند، اما دیوان عالی که باید او را محاکمه کند، نیاز به اخذ مجوز از مجلس نمایندگان برای ادامه کار دارد. کارشناسان می‌گویند بعید است که مجلس نمایندگان برزیل چنین درخواستی را امضا کند. 

رضایت از عملکرد بولسونارو در نظرسنجی‌های عمومی به دلیل نحوه مدیریت بحران سلامت عمومی از سوی وی کاهش یافته است. بیش از ۶۰۰ هزار نفر در برزیل بر اثر بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و پس از ایالات متحده، برزیل در رتبه دوم آمار مرگ و میر قرار دارد.

این سناتور افزوددر این گزارش همچنین احتمال دارد که برخی از پسران بولسونارو و ویر بهداشت سابق وی نیز متهم به جنایت شوند. 

بولسونارو پیش‌تر گفته بود که نمی‌خواهد خود را با پاسخ به سوالاتی درباره قربانیان ویروس کرونا در این کشور خسته کند.

بولسونارو که بارها وخامت همه‌گیری کرونا در کشورش را نادیده گرفته، روز دوشنبه در سفر به ساحل «گواروژا» در ایالت سائوپائولو زمانی که با سوالی از سوی یک خبرنگار درباره تعداد قربانیان ویروس کرونا مواجه شد، گفت: «در کدام کشور مردم نمی‌میرند؟ به من بگویید! ببین، من اینجا نیامدم تا خودم را خسته کنم».

چند ماه است که بولسونارو درخواست‌ها برای اعمال محدودیت‌هایی نظیر قرنطینه با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را نادیده می‌گیرد. از سوی دیگر، مقام‌های وزارت بهداشت به شدت از دولت این کشور به دلیل شکست در تامین سریع واکسن کرونا انتقاد کرده‌اند.

هزاران نفر از مردم برزیل در تظاهرات‌هایی خواستار استیضاح بولسونارو به دلیل نحوه مدیریت همه‌گیری کرونا و همچنان اتهامات فساد شده‌اند اما وی به هیچ کدام از این اعتراضات اهمیتی نداده و همچنان از اتخاذ اقداماتی برای کاهش شیوع کرونا خودداری می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول