اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جام جهانی فرصتی مناسب برای معرفی مرکبات مازندران

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: بازی‌های فوتبال جام جهانی امسال معرفی محصولات ایرانی در قطر و کیش و کشورهای همسایه است.

جام جهانی فرصتی مناسب برای معرفی مرکبات مازندران

محمدرضا شعبانی امروز درباره وضعیت مرکبات مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت تولید مرکبات امسال در مازندران به بیش از ۲.۵ میلیون تن رسید که امیدواریم با برنامه‌ریزی خوب بحث تنظیم بازار برای تامین نیاز مصرف‌کنندگان و بحث صادرات در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود موانع صادراتی، افزود: مشوق‌های صادراتی باید در این زمینه ساماندهی و نگرانی صادرکنندگان برطرف شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه ظرفیت محصول مرکبات استان  بیش از ۴.۵ میلیون تن است که نیاز به برنامه‌ریزی دارد، اضافه کرد: تامین‌کننده نیاز کل کشور حتی تا عید و بعد از عید تا اردیبهشت ماه هستیم.

شعبانی با اشاره به اینکه برداشت نارنگی پیش‌رس در بهترین وضعیت است، گفت: زمان برداشت نیز توسط باغداران رعایت شده که بهترین زمان مصرف بوده و بعد از برداشت این محصول نوبت به نارنگی انشو می‌رسد که تا بهمن ماه قطعا نارنگی مازندران تقاضای بازار را پوشش می‌دهد.

وی یادآور شد: محصول تامسون بیش از نیاز کشور است که می‌طلبد صادرات و بحث ذخیره‌سازی انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اعلام اینکه بازی‌های فوتبال جام جهانی امسال معرفی محصولات ایرانی در قطر و کیش و کشورهای همسایه است، تصریح کرد: در این زمینه البته نگرانی‌هایی داریم که ازجمله اینکه هنوز مطالبات سال گذشته تامین نیاز میوه شب عید کشور توسط باغداران مازندران پرداخت نشده است.

شعبانی در پایان گفت: باتوجه به اینکه فصل برداشت شروع شده نگرانی باغداران در زمینه تولید نیست بلکه باتوجه به تولید مناسب نگران کاهش قیمت و مسائلی از این قبیل هستیم که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول