اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وزیر میراث فرهنگی: اولویت بر حفظ خانه‌های تاریخی اطراف حرم است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر برنامه‌ریزی اساسی جهت ساماندهی خانه‌های تاریخی اطراف حرم‌مطهر شاهچراغ(ع) تاکید کرد.

وزیر میراث فرهنگی: اولویت بر حفظ خانه‌های تاریخی اطراف حرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عزت‌الله ضرغامی در دیدار با تولیت حرم شاهچراغ گفت: باید برای ساماندهی وضعیت خانه‌های تاریخی اطراف حرم شاهچراغ برنامه ریزی اساسی شود.

وی در بازدید از بافت تاریخی اطراف حرم شاهچراغ و گفتگو با مردم ساکن در این بافت افزود: حتما خانه‌های تاریخی که ارزش ثبت ملی دارند در بین الحرمین حفظ می‌شوند و تخریب نخواهند شد.

وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی با بیان اینکه توسط تیم کارشناسی میراث باید وضعیت این خانه‌ها روشن شود گفت: برای ما گردشگری و گردشگری مذهبی اهمیت زیادی دارد، اما مهمتر از آن حل مشکل مردم در این بافت است.

ضرغامی با بیان اینکه میراث فرهنگی برای مرمت خانه‌های تاریخی با کمبود اعتبار روبروست گفت: در کشور ۳۵ هزار خانه تاریخی وجود دارد که میراث برای مرمت آن‌ها با مشکل اعتبار روبرو است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ما بعد از انقلاب در نگاه به این خانه‌ها دچار عقب‌ماندگی بوده ایم و باید آن را آرام آرام جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه با قانون صندوق احیا و توسعه، واگذاری بخشی از خانه‌ها به بخش خصوصی برای مرمت و تغییر کاربری انجام شد خاطر نشان کرد: اما این اختصاص‌ها در برابر مجموعه عظیم این خانه‌ها کار چندانی نیست.

به گزارش فارس در مجموعه بین الحرمین ۴۰۰ خانه وجود دارد که بیش از صد خانه ارزش تاریخی و ثبت ملی دارند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول