اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

درخواست شهردار مشهد از قرارگاه خاتم؛ اجرای خط ۳ قطار شهری مشهد سرعت بگیرد

شهردار مشهد با اشاره به اولویت مدیریت شهری بر راه‌اندازی فاز یک خط ۳ قطار شهری، گفت: بر این اساس از قرارگاه خاتم الانبیا(ص)می‌خواهیم فعالیت در این بخش را سرعت داده و با تمام توان آن را اجرا کنند.

درخواست شهردار مشهد از قرارگاه خاتم؛ اجرای خط ۳ قطار شهری مشهد سرعت بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در دیدار با سید حسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) که با حضور رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر و معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهردار انجام شد با تقدیر از اقدامات قرارگاه، گفت: در راستای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر و اتصال خطوط قطار شهری به حرم مطهر برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران و مجاوران، اولویت ما بهره‌برداری از ۵/۲ کیلومتر از خط ۳ حد فاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) است.

شهردار مشهد اضافه کرد: براین اساس از قرارگاه خاتم الانبیا(ص) که اجرای خطوط قطارشهری را برعهده دارد می‌خواهیم تا بر این موضوع تمرکز داشته و زمان‌بندی مشخصی را برای بهره‌برداری از این بخش از خط ۳ مشخص و اعلام کند.

وی با بیان اینکه مدیران مجموعه قرارگاه در مشهد اعلام کرده‌اند که ظرفیت انجام کار تا سقف ۸۰۰ میلیارد تومان را در سال دارند، اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا حجم کار را تا مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم و از قرارگاه نیز می‌خواهیم در چهارچوب این مبلغ، کار را تعریف و اجرا کنند.

ارجائی تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهیم کمیته‌ای با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک و معاون مالی و پشتیبانی شهرداری به همراه نماینده‌ای از قرارگاه تشکیل و مدل‌های جدید تامین مالی را شناسایی کنند تا به صورت لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر ارائه دهیم.

شهردار مشهد به پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان اشاره و خاطرنشان کرد: قرارگاه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا باقی مانده این پروژه به سرعت اجرا و آماده بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که بر تسریع در اجرای آن تاکید داریم، چپ گرد غیر همسطح پیامبر اعظم(ص) است؛ زیرا اکنون مردم مجبور هستند برای دور زدن یک مسیر حدود ۶ کیلومتری را به صورت رفت و برگشت طی کنند.

ارجائی با اشاره به فعالیت ۱۲۰۰ نیروی کارگری در پروژه‌های شهرداری که توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) درحال اجرا است، گفت: یکی از اولویت‌های ما ایجاد اشتغال است، لذا از قرارگاه درخواست داریم تا با فعال کردن بیشتر کارگاه‌ها نیروهای فعال در آن را به ۲۰۰۰ نفر افزایش دهند.

تعطیلی پروژه‌ها خط قرمز قرارگاه خاتم الانبیا(ص) است

سردار سیدحسین هوش‌السادات نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در حوزه خطوط مترویی بعد از تهران در کشور پیشرو است و حتی در بحث تجهیزات کارگاهی و نحوه اجرا در کنار تهران قرار دارد، اظهار کرد: اکنون ۲ دستگاه حفار به همراه ۱۲۰۰ نیروی انسانی در کنار سایر تجهیزات در مشهد فعال هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افزود: برای پیشبرد و تسریع اجرای پروژه‌ها در مشهد به حمایت و پشتیبانی شهرداری نیازمندیم و آمادگی سرعت بخشیدن به کار و بالابردن سقف فعالیت‌ها را داریم.

وی ادامه داد: همینجا اعلام می‌کنیم که خط قرمز قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تعطیل شدن فعالیت پروژه‌ها در مشهد است و برهمین اساس اجازه نمی‌دهیم کار در پروژه‌های درحال اجرا تعطیل شود.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول