اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های میناب| جوانان در سایه بی‌توجهی به اشتغال به قاچاق سوخت گرفتار شده‌اند/ استاندار انقلابی تدبیری کند

بسیج دانشجویی 5 واحد دانشگاهی میناب در بیانیه‌ای خواستار اقدامات فوری برای بازگرداندن ثبات، آرامش و امنیت به جاده های این شهرستان شده‌اند.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های میناب| جوانان در سایه بی‌توجهی به اشتغال به قاچاق سوخت گرفتار شده‌اند/ استاندار انقلابی تدبیری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد، پیام نور، فنی میناب، فرهنگیان و مجتمع آموزش عالی این شهرستان در بیانیه‌ای پیرامون موضوع قاچاق سوخت و حوادث تلخ اخیر خواستار ایجاد ساز و کارهای کارآمد، به روز و قاطع، خواستار جلوگیری از ادامه فعالیت‌های قاچاقچیان شوند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

 همانطور که به خوبی استحضار دارید و در اخبار اخیر منتشر شده است «در شرق استان هرمزگان تصادف خودروهای حامل سوخت و در آتش سوختن شهرنشینان»» ، راه های مواصلاتی شرق استان به ویژه شهرستان میناب، شاهد حرکت های نمایشی خودروهای قاچاق سوخت هستیم. شهرستان میناب به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص،دسترسی به دریا و امکان ارتباط با کشتی های خارجی، به مکانی مناسب برای برای جولان قاچاقچیان سوخت تبدیل شده است. اگر به جاده های خارج شهر نگاهی بیندازید،هر لحظه با سیلی از خودروهای قاچاق سوخت مواجه می‌شوید که حتی شمارش تعداد آنها از توان چشم انسان خارج است؛ خودروهایی که توسط جوانان و نوجوانانی که بعضاً فاقد گواهینامه و مهارت های رانندگی هستند هدایت می‌شود.

همین امر باعث شده هر روز حوادث تلخ و دلخراشی در جاده‌های شهرستان رقم بخورد و متاسفانه در موارد متعددی، شاهد داغدار شدن خانواده های بی گناهی نیز باشیم. مسئولین محترم بدون شک از آسیب‌های فراوان اقتصادی قاچاق سوخت مطلع هستند؛

_خلق نقدینگی، بدون پشتوانه تولید،
_ایجاد تورم،
_عدم شفافیت اطلاعات اقتصادی کشور،
_ضربه زدن به تولید داخلی و توزیع ناعادلانه ثروت ملی و سودجویی مافیا قاچاق سوخت که علاوه بر بازی با جان مردم سرمایه مردم هک به غارت میبرند...

اما آسیب های قاچاق سوخت ققط در بخش اقتصادی خلاصه نمی شود و حوزه های اجتماعی،فرهنگی و امنیتی را نیز در بر میگیرد.

اگر مسئولین محترم، فقط یک سفر را به بخش توکهور هشتبندی داشته باشند به خوبی به لقب دالان مرگ که به جاده میناب - هشتبندی داده شده است پی خواهند برد.

 مردم بخش توکهور و هشتبندی، برای انجام کارهای اداری و رفع دیگر نیازهای خود، باید همیشه در این مسیر پرخطر رفت و آمد داشته باشند. مسیری که با وجود خودروهای قاچاق سوخت، همواره باعث نگرانی مردم از سلامتی جان عزیزان شان شده است.

خودروهای قاچاق سوخت به هیچ عنوان تابع قوانین راهنمایی و رانندگی نبوده و با سرعت غیرمجاز و انجام حرکات پرخطر، باعث ایجاد سوانح متعدد رانندگی می‌شوند،که در موارد بسیاری به علت فوت سرنشینان خودروهای دیگر و یا عابرین پیاده، امکان جبران آن وجود ندارد.

با توجه به موارد مطرح شده، از مسئولین امر درخواست داریم با ایجاد ساز و کارهای کارآمد، به روز و قاطع، مانع از ادامه فعالیت های قاچاقچیان شوند.

دلیل عمده پیوستن جوانان و نوجوانان به باندهای قاچاق سوخت، نبود اشتغال دائم و نداشتن درآمد کافی برای گذراندن زندگی می باشد. اگر در مناطق شرق استان که قطب کشاورزی خارج فصل کشور است صنایع تبدیلی کوچک، اما دائمی ایجاد شود ،قطعاً نیروی کار به سمت اموری می روند که از امنیت جانی و ثبات اقتصادی برخوردار باشد. متاسفانه مسئولین محترم در گذشته وعده ایجاد کارخانه آلومینیوم را داده بودند که عملیاتی نشد و کارخانه تولید تن ماهی و آبلیمو گیری نیز به تعطیلی کشیده شد.

قطعاً با نبود موقعیت شغلی مناسب و با دوام، جوانان به سمت شغل‌های کاذب و پرخطری مانند قاچاق سوخت روی می آورند که معضلی بزرگ برای فعالیت های اقتصادی مولد و امنیت جانی مردم است.

متاسفانه چند سالی هست  در پی بی نظارتی و عدم ورود ارگان  های ذی صلاح ما شاهد وقایع تلخی در سطح منطقه یعنی این که هر روز هفته را شاهد مرگ یک جوان یا یک مدیر آینده باشیم که به مسیر درست هدایت نشده  و خانواده ها همچنان عزادار.

آیا در چشم انداز ۱۴۰۰ یا سند تحول کشور و خصوصا جنوب کشور استان هرمزگان  برنامه ای برای این موضوع خانمان سوز اختصاصی داده نشده هست و اگر ارگان های مربوطه دنبال موازی کاری هستند  و یا سیاستشان بر این است یک جهاد عمومی اعلام نمایند تا مردم وارد این موضوع باشد وجلو آن را بگیرند.

می‌توانم بگویم این حرف دل تمام جوانان و خانوادهای آنان است: «از یکایک مسئولین سطح منطقه گله مند هستیم چرا بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی تلاشی برای اصلاح چهره استان من در بین  ۳۱ استان کشور  را نکرده اند؟ یعنی این که استان من یک استان یا یک مکانی برای قاچاق بی قید و بندی و بی هنجاری شناخته شده هست یا یک استانی برای ترقی دیگران نه نیروی بومی منطقه چرا بومی گزینی در استان من به نسبت استان های دیگر کم رنگ یا نادر هست و که این  موضوع به دنبال آن رو آوردن جوان به مشاغل کاذب مثل قاچان سوخت وغیره است.»

در پایان مجدد از مسئولین امر خصوصا استاندار محترم که از نخبگان ملی هستند و به عنوان نماینده دولت مردمی معارفه شده‌اند و نماینده‌های گرامی سطح استان که به عنوان زبان مردم هستن و همچنین وکلای گرامی عاجزانه تقاضا و در خواست داریم  بدون فوت وقت و با اقدامات فوریتی ثبات، آرامش و امنیت را به جاده های شهرستان بازگردانند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول