اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رشته هندبال شرایط خوبی در ایران دارد

مربی هندبال نوجوانان سپاهان گفت: باعث خوشحالی است که خیلی از شهرها و استان‌ها روی هندبال سرمایه‌گذاری کردند و موفق هم هستند، بهتر است تلاش کنیم تا شرایط خوبی برای آینده هندبال کشور و تیم بزرگسالان رقم بزنیم.

رشته هندبال شرایط خوبی در ایران دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی رهبری در اختتامیه مسابقات هندبال نوجوانان منطقه جنوب کشور در خصوص این تورنمنت اظهار داشت: مسابقات با شرکت ۱۵ تیم در ۴ گروه برگزار شد، رقابت‌ها جانانه بود و در انتهای رقابت‌ها فرازبام دهدشت موفق شد پارس شهرکرد را شکست دهد و به مقام سوم برسد.

مربی تیم هندبال نوجوانان سپاهان ادامه داد: خوشحال هستم که به همراه تیم فنی، هماهنگ و منسجم هم‌شهری خودمان فینال را برگزار کردیم؛ یک بازی جانانه و دلچسب بود و باعث خوشحالی است که در این رقابت‌ دوستانه ما برنده مسابقه شدیم و عنوان قهرمانی نوجوانان منطقه جنوب را از آن خودمان کردیم.

وی در خصوص حضور تیم‌ها از سایر شهرستان‌ها بیان داشت: این یک فرصت بود، هفت شهرستان از استان اصفهان توانستند در این رقابت‌ها شرکت کنند، تعداد زیادی از بازیکنان در مسابقه شرکت کردند؛ اما رقابت برای تیم سپاهان و ذوب‌آهن سخت شد.

رهبری خاطر نشان کرد: واقعا این اتفاق افتاده و باعث خوشحالی است که خیلی از شهرها و استان‌ها روی هندبال سرمایه‌گذاری کردند و موفق هم هستند، بهتر است که ما به جای افتخار به این که قطب هندبال هستیم تلاش کنیم تا شرایط خوبی برای آینده هندبال کشور و تیم بزرگسالان رقم بزنیم.

مربی تیم هندبال نوجوانان سپاهان در خصوص وضعیت تیم‌ها در شرایط کرونا گفت: بازیکنان از زمان‌بندی آموزش عقب افتادند و بسیاری از تکنیک‌هایی را که باید در طول زمان یاد می‌گرفتند به واسطه بی‌تمرینی آموزش ندیدند و همینطور از لحاظ جسمانی قابلیت‌هایی را باید ایجاد می‌کردند، به واسطه این که نتوانستند تمرین انجام دهند ایجاد نشد، به نوعی باعث شد بازیکنان در چرخه رشد و توسعه‌ای که باید داشته باشند عقب افتادند.

نوجوانان و جوانان پشتوانه تیم بزرگسالان هستند

مجتبی میردامادی مربی تیم هندبال ذوب‌آهن در خصوص برگزاری این تورنمنت اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در جامعه حاکم است، این تورنمنت یک استارت بسیار خوب برای هندبال در رده‌های‌ پایه بود؛ هم تورنمنت منطقه جنوب و هم شمال با تعدد شرکت‌کنندگان برگزار شد و بازیکنان بسیار خوب کار کردند؛ امیدوارم بتوانیم باز هم شاهد رونق رشته هندبال باشیم.

مربی هندبال نوجوانان ذوب‌آهن با بیان این که با نبودن تمرینات و تورنمنت‌ها ظرف این دو سال، حضور در این رقابت‌ها هم برای مربیان و هم بازیکنان انگیزه برای آغاز مجدد بود، ادامه داد: مسوولان و مربیان در تلاش بودند تا هر طور شده در این مسابقات شرکت کنند، برای راه‌اندازی مجدد تمرینات و شناسایی بازیکنان، امیدوارم بتوانیم این زمینه را در آینده فراهم کنیم.

وی در خصوص علاقمندان این رشته ورزشی تصریح کرد: با توجه به این که هندبال نسبت به رشته والیبال و بسکتبال، ظرفیت رسانه‌ای و شرایط جهانی را ندارد و علاقمندان به نسبت کمتر هستند ولی در ایران می‌توان گفت یکی از رشته‌هایی است که هم پتانسیل و علاقمند دارد و هم شرایط و توانایی ورزشکاران در این رشته درخور است و می‌توانند آینده خوبی داشته باشند.

میردامادی در پایان گفت: رده نوجوانان و جوانان که ظرف یک ماه مسابقاتش برگزار شد، با این هدف بود که پشتوانه قوی برای تیم بزرگسال داشته باشیم تا دست تیم هندبال بزرگسالان هم در سال‌های آتی از بازیکن خالی نماند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول