اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تجلی هوشمندی پلیس با محوریت؛ اقتدر، قانون‌مداری و امانت‌داری

فرمانده انتظامی استان مرکزی در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، تجلی هوشمندی پلیس را بر محوریت اقتدار، قانونمداری و امانت‌داری برشمرد.

تجلی هوشمندی پلیس با محوریت؛ اقتدر، قانون‌مداری و امانت‌داری

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در این همایش با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی به عنوان بخشی از جامعه، مسئول حفظ امنیت و آسایش و رفاه عمومی مردم و سازمانی خدمتگزار است و گستردگی دامنه مسئولیت و چالش‌های فراوان پیش روی پلیس از یک طرف و وظیفه سنگین برقراری امنیت اجتماعی از طرف دیگر، ضرورت پلیس هوشمند و مقتدر و در عین حال مردمی را بیش از پیش نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت هنگامی که صحبت از سرمایه‌ اجتماعی و اقتدار پلیس می‌شود، هم باید روابط اجتماعی افراد جامعه و هم به ویژگی‌های فردی و هم به ویژگی‌ها‌ و خصوصیات سازمانی پلیس توجه شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: از سوی دیگر با توجه به گسترش مسئولیت‌های پلیس و تخصصی شدن امور و تغییر و تحول و رشد جمعیت شهری، پلیس باید از هر حیث، چه فردی و چه سازمانی، دارای هوشمند و اقتدار باشد تا بتوانند با روحیه و قدرت هر چه بیشتر در انجام امور محوله ماموریت‌های خود را دنبال کند.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: رویکرد های پلیس در دوره های مختلف، انعکاسی از قدرت سخت و نرم است که در هر رویکرد، نمایان‌گر بوده‌ است به نحوی که قدرت سخت که معمولاّ با رفتار دستوری هم پیوند می‌شود در رویکرد سنتی و مقتدرانه پلیس نمود داشته و قدرت نرم که در ارتباط با متقاعد کردن رفتار بوده تحت عنوان رویکرد جامعه محوری نمایانگر شده است.
 
وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در ارتقاء امنیت ترافیکی در تعاملات انجام شده با دیگر سازمان های مسئول گفت: امنیت پایدار یکی از پیش نیازهای جامعه پایدار است که خود مستلزم مشارکت پایدار بین واحدهای متشکله جامعه همچون عناصر دولتی، کنشگران محلی، نخبگان، سازمان های مردم نهاد و... است.
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در نظام مدیریت مردمی، هدف آن است که همه عاملان حضور داشته باشند و کلیه عناصری که در مدیریت شهری مؤثرند بتوانند سهم خود را ایفا کنند و تنها از طریق وجود یک ساز و کار مؤثر و هم افزایی مشترک است که تداوم حضور همه طرف ها میسر می شود.
 
مفخمی شهرستانی به ضرورت تبیین افزایش آگاهی عمومی و آموزش همگانی اشاره داشت و گفت: با توجه به نقش اجتماعی و هویت مدنی پلیس و ضرورت افزایش آگاهی عمومی و آموزش همگانی به ویژه در مقوله هایی چون امنیت ترافیک لازم است از طریق تعامل با بخش های گوناگون جامعه میزان آگاهی عمومی در این بخش ها افزایش یابد.
 
وی در ادامه اخلاق‌مداری، انضباط و ارتباط اجتماعی را لازمه پلیس خدمتگزار و سرباز فداکار و از شاخصه‌های یک نیروی انتظامی حرفه‌ای خواند و گفت: اخلاق و انضباط دو ستون مستحکم هستند که برمبنای شناخت تکالیف و وظایفی که بر عهده‌ داریم استوار شده و وجهه اجتماعی و عزت‌آفرین کار پلیس خدمتگزار را به نمایش می‌گذارند.
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی همواره می کوشد بر اساس رهنمودهای هدایت گرانه فرمانده معظم کل قوا در تراز جمهوری اسلامی ایران، همراه با برداشت هایی که از ظرفیت سرمایه های اجتماعی برای پیشبرد ماموریت های خود به کار می گیرد تعالی و استاندارد سازی رفتار کارکنان انتظامی را به عنوان سرباز فداکار و خدمتگذار مردم سرلوحه ماموریت های خود قرار داده و در این عرصه دوره های آموزشی و مهارت آموزی علمی و تخصصی را با مدیریت هوشمندانه در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول