اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بررسی 1405 محموله در بندر بهمن قشم/ صدور و تمدید 277 پروانه واحدهای صنعتی و تولیدی

مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم از بررسی و تایید یک هزار و 405 محموله از بندر بهمن در 6 ماهه نخست امسال خبرداد و گفت: 245 مورد از آن ها، نمونه های آرایشی- بهداشتی، غذایی - آشامیدنی و کالاهای برقی بود که جهت آزمون و تایید کیفیت و امنیت به آزمایشگاه های مورد تایید ارسال شده است.

بررسی 1405 محموله در بندر بهمن قشم/ صدور و تمدید 277 پروانه واحدهای صنعتی و تولیدی

به گزارش خبرنگار فارس از قشم، نسرین نانوایی در خصوص صدور گواهینامه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری به داخل کشور بیان کرد: 59 پرونده ارزیابی و 26 پرونده تعیین ماهیت کالاهای وارداتی نیز در این مدت استعلام و پاسخگویی شده است.

مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم ادامه داد: با توجه به فعالیت 35 کارخانه مشمول ضوابط ملی استاندارد در جزیره قشم و لزوم بازرسی و نمونه برداری از این واحدهای تولیدی بنا به دستورالعمل سازمان ملی استاندارد، در 6 ماه نخست امسال 42 مورد بازرسی و نمونه برداری صورت پذیرفته و همچنین 277 پروانه بهره برداری، ساخت و مسوول فنی، واحدهای صنعتی یا تولیدی ( آرایشی و بهداشتی، غذایی و آشامیدنی) صادر، تمدید و یا اصلاح شده است. 

نانوایی به روند رو به رشد صنعت ساخت‌وساز و مسکن در جزیره قشم اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 87 مورد بازرسی و 24 مورد صدور تاییدیه باتوجه به لزوم استفاده و نصب آسانسور در ساختمان‌ها، توسط این اداره صورت گرفته است.

مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم با اشاره به لزوم کنترل بازارها به‌منظور کمک به ارتقای سلامت ساکنان و مسافران توضیح داد: از 422 فروشگاه عرضه محصولات غذایی-آشامیدنی، آرایشی-بهداشتی، دارویی، صنعتی و تجهیزات پزشکی بازرسی‌شده و 35 فروشگاه عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی سطح جزیره نیز جهت تمدید و یا صدور مجوز فعالیت مورد بازدید قرارگرفته است.

وی بازرسی از نازل‌های جایگاه‌های سوخت واقع در سطح جزیره و بازرسی از ترازوهای سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها، طلافروشی و ... سطح جزیره قشم را نیز بخشی از فعالیت‌های این اداره کل معرفی کرد.

نانوایی ادامه داد: همکاری با ارگان‌های نظامی و انتظامی جزیره درزمینه تعیین صلاحیت مصرف انسانی انواع نوشیدنی‌های الکلی، قرص و داروهای غیرمجاز از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.

مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم با اشاره به شفافیت عملکرد این اداره اذعان داشت: این مدیریت همگام با سایر ادارات استاندارد از تمامی سامانه‌های سازمان ملی استاندارد استفاده کرده و اطلاعات عملکردی را در سامانه صادرات و واردات، مدیریت بازرسی آسانسور و ... به‌صورت مستمر بارگذاری و اطلاع‌رسانی می‌کند.

 مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم در زمینه‌های بازرسی، کنترل و نظارت بر مراکز عرضه و فروش، خدماتی و تولیدی مشمول استانداردهای اجباری، بازرسی، نمونه‌برداری، جانمایی و کنترل و نظارت بر کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، تشکیل و تکمیل پرونده صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد و مسوولان کنترل کیفیت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، ارزیابی کیفیت کالاهای مشمول مقررات استاندارد در مبادی خروجی منطقه آزاد قشم و صدور گواهینامه ارزیابی انطباق فعالیت دارد.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول