اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شیوع اعتیاد در محیط‌های کارگری سمنان؛ پایین‌تر از میانگین کشوری

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: نرخ شیوع اعتیاد در محیط‌های کارگری این استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

شیوع اعتیاد در محیط‌های کارگری سمنان؛ پایین‌تر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، صمد نریمانی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار کرد: با اقدامات و مداخلات فرهنگی و پیشگیری، مصون‌سازی برای افراد سالم جامعه در دستور کار قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ادامه داد: محیط‌های آموزشی، خانواده، محلات شهر و روستایی و محیط کار، چهار جامعه هدف ما برای مصون‌سازی از اعتیاد به مواد مخدر است.

وی افزود: تمرکز بر ارتقای علمی و گسترش کیفی طرح‌های اجرایی استاندارد، جریان‌سازی در حوزه فرهنگی و پیشگیری و ایجاد موج حساسیت، گسترش نشاط اجتماعی، ترویج اخلاق و فرهنگ اسلامی و هویت ملی میان جوانان، بهره‌گیری مستمر از فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، اجرای برنامه‌های استاندارد برای افراد در معرض خطر و پرخطر، راه‌اندازی شبکه استانی متخصصان و صاحب‌نظران پیشگیری از اعتیاد و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های استانی، ازجمله سیاست‌های کاری این شورا در حوزه فرهنگی و پیشگیری است.

نریمانی بیان کرد: نرخ شیوع اعتیاد در محیط‌های کارگری استان سمنان از میانگین کشوری پایین‌تر است و کاهش نرخ شیوع در محیط‌های کارگری نیازمند اقدامات مؤثر با استفاده از برنامه‌های بومی‌سازی‌شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا نرخ بروز اعتیاد در محیط‌های چهارگانه در استان سمنان را به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم، گفت: همه‌جانبه‌نگری و حفظ پیوستگی ارائه خدمات، اولویت دادن به سلامت همگانی، مشارکت حداکثری جامعه، تک‌دوزی کردن خدمات، سهیل بهره‌مندی از خدمات و تأکید بر حفظ و ارتقای منابع و سرمایه‌ها، ازجمله سیاست‌های درمانی در زمینه مبارزه با موارد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان بیان کرد: در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر نیز با مهندسی هدف کاهش نرخ ورود مواد به استان، نرخ دسترسی به مواد مخدر و روان‌گردان و نرخ ارتکاب جرم مواد مخدری در دو جامعه هدف مسیرها ورودی و خروجی و محورهای مواصلاتی و عوامل اصلی در تهیه و توزیع و عرضه مواد، قاچاقچیان و خرده‌فروشان در دستور کار است.

نریمانی خاطرنشان کرد: در حوزه صیانت اجتماعی، مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث مبارزه با مواد مخدر، سیاست کاری در دو بخش حمایت‌ها و صیانت‌های اجتماعی و توسعه مشارکت‌ها مردمی تدوین‌ شده است.

مهم‌ترین راه مقابله با مواد مخدر اجتماعی کردن آن است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: مهم‌ترین راه مقابله با مواد مخدر، اجتماعی شدن این موضوع است و باید در تمام مراحلی که با آن مواجه هستیم، این مؤلفه در دستور کار قرار گیرد.

حبیب‌الله خجسته‌پور گفت: در زمینه مقابله با مواد مخدر، اجتماعی کردن اقدامات می‌تواند اتصال اطلاعاتی مردم با دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نیروی انتظامی را تقویت کرده و در نتیجه موفقیت‌های مطلوبی را در حوزه پیشگیری حاصل کند.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری نیز می‌توان گفت، اوج اجتماعی شدن بحث مقابله با مواد مخدر در این حوزه نمایان می‌شود و همچنین در سایر موارد و حوزه‌های صیانت و درمان نیز این مهم تأثیرگذار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از اعتیاد به آن، به غیر از جسم، روح، روان و عاطفه افراد را درگیر می‌کند و آسیب‌های اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی و امنیتی را به همراه دارد، پس باید تمام تلاش خود را بر اجتماعی کردن این امر به کار گیریم.

خجسته‌پور بیان کرد: ذیل نقشه راه ابتدا باید سیاست‌ها در مبارزه با مواد مخدر مشخص و سپس راهبردهایی تعریف و برای هر موضوع برنامه‌ای تعیین شود، برای اجرایی شدن مطلوب نقشه راه، نیاز است تا دقت نظر در اجرای برنامه‌ها به کار گرفته شود.

وی عنوان کرد: نقشه راه مطلوبی بر اساس سیاست‌ها، جامعه هدف و رویکردها، برنامه‌های مطلوب برای استان تدوین‌شده، هر کمیته‌ای باید تلاش خود را برای هرچه بهتر اجرایی شدن این برنامه‌ها در راستای دستیابی به نتیجه مطلوب به کار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: مشارکت مردمی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و استفاده از ظرفیت خیران، می‌تواند در بحث مبارزه با مواد مخدر و موفقیت در حوزه صیانت تأثیر شایانی داشته باشد.

خجسته‌پور با بیان اینکه در بحث مقابله با مواد مخدر به‌واسطه موقعیت جغرافیایی کشور، مقابله با قاچاقچیان یکی از این گلوگاه‌های اصلی است، تأکید کرد: حوزه فرهنگی و پیشگیری، گلوگاه تأثیرگذار در بحث مقابله با مواد مخدر است که در صورت موفقیت در این امر، متقاضیان کاهش یافته و بحث عرضه نیز کاهش می‌یابد.

وی ضمن تشریح برنامه‌های تدوین‌شده برای نقشه راه مبارزه با مواد مخدر در استان و صدور دستورات لازم متناسب با هر برنامه، گفت: فرمانداران باید نسبت به اجرای صحیح این برنامه‌ها با بُرش شهرستانی اهتمام ورزیده تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول