اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

طرح محرومیت‌زدایی خانه مشارکت مردم در کهگیلویه اجرا می‌شود

روستای مهد در بخش مرکزی کهگیلویه به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی خانه مشارکت مردم در سلامت انتخاب شد.

طرح محرومیت‌زدایی خانه مشارکت مردم در کهگیلویه اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، با هدف استفاده از ظرفیت خانه مشارکت مردم در سلامت در تسریع روند واکسیناسیون و نیز اجرای طرح محرومیت‌زدایی از روستاها نشستی در فرمانداری دهدشت برگزار شد.

دارا کریمی‌نژاد در این نشست ظرفیت سازمان‌های مردم نهادو تشکل‌های خودجوش در خدمات‌رسانی بی‌منت به مردم را اثربخش خواند و اظهار داشت: مردم به این سازمان‌ها اعتماد دارند چون از وعده‌های دروغین مسؤولان اداری خسته شده‌اند.

فرماندار کهگیلویه، حذف بروکراسی اداری و نبود موازی کاری را از شاخصه‌های فعالیت در سمن‌ها و تشکل‌های مردمی دانست.

وی با اشاره به اینکه روستای مهد در بخش مرکزی شهرستان به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی انتخاب و خانه مشارکت مردم در سلامت در این روستا خدمات متنوع ارائه خواهند داد، افزود: اجماع خدمات در یک بخش مناسب نیست زیرا مردم دچار محرومیت آموخته شده می‌شوند و باور می‌کنند که فقیر هستند.

کریمی‌نژاد فاضلاب دهدشت را فاجعه زیست محیطی خواند و گفت: این فاضلاب برای رسیدن به سد کوثر از مزارع چند روستا عبور می‌کند.

همچنین الهه شکیبایی با بیان اینکه هدف خانه مشارکت مردم در سلامت آگاه‌سازی والدین و تشویق دانش‌آموزان به واکسن است، گفت: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان روستایی با همکاری آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و دهیاری‌ها اجرا می‌شود.

رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اردوی جهادی قرارگاه شهید اسلامیان با کارگروه‌های تخصصی در روستای پایلوت خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اجتماعی و..ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در یکی از روستاهای بویراحمد گفت: مهمترین محور در اردوهای جهادی آموزش، سلامت روح و روان و مشاوره است.

شکیبایی استعدادیابی در روستاهای محروم و معرفی برای حمایت، استرس‌زدایی از کرونا، واکسیناسیون، مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام و توانمندسازی خانواده‌های مددجو را از دیگر اهداف خانه مشارکت مردم در سلامت اعلام کرد.

وی از همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد احسان کشور در اجرای برنامه‌های خانه مشارکت مردم در سلامت استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول