اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز برداشت محصول سیب‌زمینی پاییزه در استان اصفهان/ اصفهان قطب تولید سیب‌زمینی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه برداشت محصول سیب‌زمینی از اوایل مهر ماه آغاز شده است، گفت: استان اصفهان با سطح کشت نزدیک به ۱۱ هزار هکتار سیب‌زمینی تولید پاییزه یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور است.

آغاز برداشت محصول سیب‌زمینی پاییزه در استان اصفهان/ اصفهان قطب تولید سیب‌زمینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، پیمان فیروزنیا در خصوص برداشت سیب‌زمینی تولید پاییزه اظهار کرد: برداشت محصول سیب‌زمینی تولید پاییزه سال زراعی ۱۴۰۰-۹۹ از اوایل مهر ماه آغاز شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با سطح کشت نزدیک به ۱۱ هزار هکتار سیب‌زمینی تولید پاییزه (حدود ۱۱ درصد سطح زیر کشت سیب‌زمینی تولید پاییزه کشور) و برآورد تولیدی حدود ۳۲۰ هزار تن (معادل ۹ درصد تولید پاییزه کل کشور) یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور است.

وی افزود: این محصول حدوداً از نیمه بهار تا اوایل تیر ماه در مناطق سردسیر استان عمدتاً شهرستان‌های فریدن، سمیرم، فریدونشهر، چادگان، بوئین‌میاندشت، خوانسار، گلپایگان و تیران و کرون کشت می‌شود.

فیروزنیا تصریح کرد: به دلیل شرایط اقلیمی موجود در این مناطق، ارقام از تنوع خوبی برخوردار هستند، در حال حاضر انواع ارقام بسته به نوع مصرف از ارقام صنعتی، تازه‌خوری در این مناطق در دست تولید است و نیاز صنایع و سایر مصرف‌کنندگان را مرتفع می‌کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پایان اضافه کرد: بخشی از این تولید سالیانه به مصرف تأمین غده بذری مورد نیاز در خود استان و سایر استان‌های دیگر کشور اعم از استان‌های سردسیر و یا جنوبی کشور ( طرح استمرار ) می‌رسد، عمده ارقام مناسب برای صادرات نیز از این تولید هستند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول