اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه ریلی کشور/ افتتاح راه آهن همدان-سنندج در دهه فجر

معاون وزیر راه با بیان اینکه برای ریل‌گذاری در سطح کشور برنامه‌های دراز مدتی در شبکه حمل و نقل پیش بینی شده است، گفت: برای توسعه زیرساخت در کشور باید نوار ریلی از خوزستان به لرستان و از آنجا به کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی متصل شود.

برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه ریلی کشور/ افتتاح راه آهن همدان-سنندج در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خیرالله خادمی ظهر امروز در مراسم اتمام ریل گذاری راه آهن همدان به سنندج که در ایستگاه سنندج اظهار کرد: طی دوسال اخیر برای پیشرفت پروژه راه آهن همدان به سنندج کار و فعالیت به صورت جهادی و ویژه بوده است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  افزود: در پروژه‌های ریلی و‌ عمرانی رسم بر این است که ما با حضور در محل اتمام پروژه را جشن بگیریم.

خادمی با بیان اینکه ایستگاه راه آهن سنندج یکی از زیباترین ساختمان‌ها در کشور است، بیان کرد: قسمت اعظم و سخت کار به‌ اتمام رسیده و‌ مابقی توسط خود نیروهای استان انجام می‌شود.

وی در ادامه به نیابت از وزیر راه و شهرسازی و وزارتخانه از کارگران و‌ متخصصین تشکر کرد و گفت: پروژه راه آهن همدان - سنندج تنها پروژه‌ای بود که در هیچ سطحی برای ساخت آن مخالفت نبوده است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز تاکید زیادی بر عمران و آبادانی استان کردستان دارند افزود: در سطح ریاست جمهوری، وزارتخانه‌ها و حتی دستگاه‌های امنیتی نیز کوچکترین مخالفت با ساخت و‌ اجرای این پروژه وجود نداشت.

وی گفت: یکی از افتخارات ما این است که پروژه راه آهن همدان - سنندج اولین پروژه‌ای بود که ریل آن با استفاده از منابع ملی ساخته شده و‌ تمام نیروها و کارگران آن نیز بومی بوده است.
 
خادمی با بیان اینکه اتمام این پروژه توسعه و اشتغال هرچه بیشتر مردم کردستان را به دنبال خواهد داشت افزود: در دهه فجر امسال پروژه راه آهن همدان سنندج به بهره‌برداری می‌رسد.

وی سرعت بالای ساخت و پیشرفت فیزیکی این پروژه را مدیون تلاش مسئولین استانی عنوان کرد و افزود: این نشان می‌دهد که همه مسئولان کشوری موافق عمران و آبادانی کردستان هستند.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  افزود: برای توسعه زیرساخت در کشور باید نوار ریلی کشور از خوزستان به لرستان و از آنجا به کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی متصل شود.

وی با بیان اینکه برای ریل‌گذاری در سطح کشور برنامه‌های دراز مدتی در شبکه حمل و نقل پیش بینی شده است  افزود: قسمتی از این نوار ریلی انجام شده و مابقی نیر در حال ساخت است.

خادمی با بیان اینکه در دوسال اخیر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تزریق شده است افزود: در 6 ماه گذشته ۷۶۰ میلیارد تومان دیگر به پروژه تزریق شد.

وی گفت: مشابه چنین پروژه‌ای در سطح کشور از لحاظ تخصیص اعتبار وجود ندارد و این نشان از اهمیت و جایگاه آن در سطح کشور دارد. 

پروژه راه آهن همدان- سنندج در حوزه تخصیص اعتبار مشابه ندارد

بهمن مرادنیا استاندار کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: برای ساخت پروژه تاکنون یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی افزود: تخصیص اعتبار برای این پروژه و همچنین پیشرفت اجرایی آن در کشور همانند ندارد.

استاندار کردستان در خصوص معارضین این پروژه گفت: خوشبختانه قوه قضاییه در این مورد بیشترین همکاری را با ما داشته که شایان تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه قرار است این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد اظهار داشت: برای ساخت و اتمام راه آهن همدان سنندج عزم و اراده بزرگی هم درسطح کلی و‌هم در سطح استان وجود داشت.

استاندار کردستان بیان کرد: اتمام ریل گذاری پروژه راه آهن همدان سنندج علاوه بو توسعه استان اشتغالزایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

مرادنیا در پایان گفت: امیداست اولین سفر قطار همدان سنندج توسط کارگران مشغول به کار در این پروژه به مشهد انجام شود.

اتصال راه آهن همدان سنندج به مرز باشماق توسعه کردستان به دنبال دارد

نماینده مردم شهرستانهای دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: پروژه راه آهن همدان سنندج یک رویداد تاریخی و مهم برای مردم استان کردستان است و درصورت اتصال آن به مرز باشماق توسعه در کردستان سرعن می گیرد.

پرویز اوسطی ازود: پروژه راه آهن همدان سنندج یک رویداد تاریخی و مهم برای مردم استان کردستان و مردم این دیار همیشه قدردان مسئولین خواهند بود.

اوسطی بیان کرد: حمل و نقل ناوگان ریلی این روزها به حوزه اقتصاد کشور گره خورده و ما در این شرایط می‌توانیم برای توسعه استان در تمام حوزه.ها استفاده کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با بهره‌برداری از پروژه راه آهن همدان سنندج علاوه بر توسعه صنعت و گردشگری تولید ناخالص استان دچار تحول بزرگی خواهد شد.

اوسطی گفت:زیرساخت های ریلی با برخورداری از ظرفیت های مهم در ترزانزیت کالا و صادرات برای بسیاری از تولیدات داخلی نسبت به سایر حمل و نقل های دیگر بهتر است.

وی در پایان افزود: بهتر است تا با اتصال راه آهن همدان سنندج به راه آهن زنجان از تمام ظزفیت.ها برای توسعه هرچه بیشتر استان استفاده کرد.

انتهای پیام /۲۳۳۰/۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول