اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رئیس فراکسیون محیط زیست: آلودگی تهران تبعات اقتصادی زیادی به‌دنبال دارد/ عدم شفافیت، مهمترین ایراد سازمان محیط زیست است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه مدیران کلان سازمان محیط زیست هیچ زمانی سیاست‌گذاری و خط مشی‌گذاری نداشته‌اند، گفت: از مهمترین ایرادهای سازمان محیط زیست، عدم شفافیت فرآیندهای آن است که در بسیاری موارد با حالت سربازکنی با مسائل و مشکلات روبرو شده‌ایم.

رئیس فراکسیون محیط زیست: آلودگی تهران تبعات اقتصادی زیادی به‌دنبال دارد/ عدم شفافیت، مهمترین ایراد سازمان محیط زیست است

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به استفاده از سوخت مازوت‌ در فصل سرما اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا کک زغال سنگ سوزانده می‌شود اما در کشور ما برای مازوت‌سوزی حرف داریم والبته این دلیل نمی‌شود که بگوییم اشتباهات دنیا را ما نیز تکرار کنیم.

وی سپس گفت: از نگاه دولت، صنعتی که چرخ آن می‌چرخد برای رشد و پیشرفت جامعه فعالیت می‌کند و از طرفی سلامت مردم را باید درنظر گرفت که دولت یا باید در ابتدای زنجیره یا در انتهای زنجیره و بخش بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری کند که هزینه‌های درمان تبعات روحی، روانی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از ورود به مجلس، پژوهشی در خصوص تبعات و هزینه‌های صرفا اقتصادی آلودگی تهران با همکاری تیمی انجام دادیم که خروجی آن اعداد و ارقامی معنی‌دار و نگران‌کننده بود.

رفیعی در ادامه تصریح کرد: رویه سازمان محیط زیست امروز رویه‌ای کلیشه‌ای است و همان که تولیدکننده به محیط زیست، محیط ایست می‌گوید بیانگر آن است، اما در بسیاری اوقات ادارات دیگر تقصیرات خود را به گردن محیط زیست می‌اندازند.

وی با اشاره به بازی با کلمات در سیکل اداری و درخواست‌های مرتبط با تولید، ادامه داد: مشاهده شده اگر متقاضی، کلمه تاسیس را به کار برد باید در چرخه‌ای تمام نشدنی بدود و اگر بنویسد توسعه، ممکن است به نتیجه‌ای برسد که از این خلأ قانونی و عدم آگاهی جامعه، شرکت‌هایی ایجاد شده‌اند که با ارتباط خوب با ادارات صمت و محیط زیست به‌طور حرفه‌ای از تولیدکننده باجگیری می‌کنند.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: در مواجه عینی خودم با این موضوع، شرکتی در تهران به یکی از فعالان اقتصادی در یکی از شهرک‌های صنعتی اطراف تهران مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان را برای تحویل ۲۴ ساعته مجوز مربوطه و حل مشکل اعلام کرده بود که اگر اسم این کارها باجگیری نیست چه اسمی بر آن بگذاریم.

رفیعی بیان کرد: وقتی صحبت از دولت تحول می‌شود انتظار ما در مجلس آن است که این شعارها محقق و مشکلات به‌طور ریشه‌ای و بنیادین حل و فصل شود.

وی با اشاره به فرآیند سال‌های اخیر در سازمان محیط زیست ادامه داد: در طول سال‌ها و ادوار گذشته مدیران کلان سازمان محیط زیست هیچ زمانی سیاست‌گذاری و خط مشی‌گذاری نداشته‌اند و در برهه‌ای بر اساس میل شخصی تمام مجوزها را صادر کرده و یا در برهه‌ای دیگر جلوی تمام مجوزها را گرفته‌اند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: ایراد دیگر سازمان محیط زیست عدم شفافیت فرآیندهای آن است که این مشکل مختص به این سازمان نیست و متاسفانه در بسیاری موارد با حالت سربازکنی با مسائل و مشکلات روبرو شده‌ایم.

رفیعی گفت: استفاده از فناوری‌های روز دانش بنیان در شهرک‌ها و نقاط صنعتی اطراف تهران باید مدنظر قرار گیرد و نباید این کسب‌وکارها را در مسیر رشد اذیت کرد و امروز کلانشهرهای کشور مثل تهران، تبریز و مشهد توان توسعه افقی را نداشته و باید توسعه عمودی و فناورانه داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده در تابستان برای تولیدکنندگان، پیش‌بینی می‌شود امسال با مشکل کمبود گاز در فصل سرما و افزایش مازوت‌سوزی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول