اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صدور قرار بازداشت برای یک وزیر سابق لبنان در رابطه با انفجار بندر بیروت

بازپرس قضایی لبنان قرار بازداشت «علی حسن خلیل» وزیر سابق و نماینده پارلمان این کشور را در ارتباط با انفجار بندر بیروت صادر کرد.

صدور قرار بازداشت برای یک وزیر سابق لبنان در رابطه با انفجار بندر بیروت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «طارق البیطار» قاضی و بازپرس قضایی لبنان امروز سه‌شنبه قرار بازداشت «علی حسن خلیل» وزیر سابق و نماینده پارلمان این کشور در ارتباط با انفجار بندر بیروت را صادر کرد.

بنابر گزارش شبکه المنار، پس از آنکه حسن خلیل در جلسه بازجویی صبح امروز حاضر نشد، قاضی بیطار به صورت غیابی قرار بازداشت او را صادر کرد.

صدور قرار بازداشت این نماینده پارلمان لبنان در حالی است که سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله دوشنبه شب (دیشب) تأکید کرد که ما خواهان تحقیق درباره انفجار بندر بیروت هستیم و بر آن تأکید داریم و از تحقیق دست برنخواهیم داشت... قاضی کنونی به جای درس گرفتن از اشتباهات قاضی قبلی، این اشتباهات را تکمیل و بدتر از او عمل کرد».

وی ادامه داد: «ما از کسانی هستیم که از نظر روحی، سیاسی و رسانه‌ای، از انفجار بیروت، ضربه خوردیم... از دیدگاه انسانی نیز ما خواستار [مشخص شدن] حقیقت و بازخواست هستیم... برخی، از خون شهدا و افراد زخمی در پی سوء استفاده‌های سیاسی هستند». (جزئیات بیشتر)

قاضی بیطار پیشتر نیز قرار بازداشت «حسان دیاب» نخست‌وزیر سابق لبنان را در رابطه با پرونده انفجار بندر بیروت صادر کرده بود.

چهارم آگوست ۲۰۲۰ حدود ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم ذخیره شده در بندر بیروت منفجر شد و در نتیجه آن بیش از ۲۰۰ نفر کشته و حدود ۶۵۰۰ مجروح شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول