اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

وزیر خارجه هند قبل از سفر به ارمنستان، با لاوروف دیدار کرد

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند که قرار است برای سفری دو روزه به ارمنستان برود، روز سه شنبه (امروز) در حاشیه نشست «سیکا» در قزاقستان با همتای روس خود دیدار کرد.

وزیر خارجه هند قبل از سفر به ارمنستان، با لاوروف دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق اعلام مقام‌ها و رسانه‌های هندی وزیر خارجه این کشور در حاشیه «کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا» (سیکا) دیدار کردند.

روزنامه هندوستانی «هندو» خبر داد، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه این کشور با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره مسائل مرتبط با افغانستان و منطقه «ایندوپاسیفیک» رایزنی کرد.

دیدار وزرای خارجه دهلی نو و مسکو در حاشیه «کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا» (سیکا) در قزاقستان برگزار شد.

سیکا سازمانی است که در حال حاضر ۲۷ عضو اصلی و چندین عضو ناظر دارد و مقر دبیرخانه آن در قزاقستان است.

طبق گزارش رسانه‌های هندی، جایشانکار با لاوروف ضمن صحبت درباره روابط دوجانبه هند و روسیه درباره مسائل مرتبط با افغانستان و منطقه ایندوپاسیفیک تبادل نظر کرد.

وی در توییتی درباره این دیدار نوشت: «خوب است با سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست سیکا در نور سلطان صحبت کردیم.  پیشرفت همکاری‌های دوجانبه‌مان را مورد توجه قرار دادیم.  همچنین در مورد افغانستان و ایندوپاسیفیک تبادل نظر کردیم».

رایزنی این دیپلمات ارشد دهلی نو با همتای روس خود در شرایطی انجام شده که هند به رغم روابط خوبش با روسیه، با آمریکا در مسائل مرتبط با ایندوپاسیفیک (مناطق حائل بین اقیانوس هند و آرام) و ضدیت با چین مواضع مشترکی دارد.

وزیر خارجه هند قرار است از قزاقستان به ایروان پایتخت ارمنستان برود.

پیشتر وزارت خارجه هند خبر داده بود که سوبرامانیام جایشانکار طی روزهای ۱۲ و ۱۳ اکتبر (۲۰ و ۲۱ مهر) طی سفر کاری به ایروان با نخست‌وزیر و وزیر خارجه ارمنستان دیدار می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول