اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

علت فوت بیماران کرونایی بعد از تزریق ۲ دُز واکسن چیست؟

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: هیچ واکسنی در دنیا وجود ندارد که ۱۰۰درصد جلوی مرگ و میر و بستری شدن را بگیرد، اما تزریق واکسن به شدت سبب کاهش عامل مرگ و میر و بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها می‌شود.

علت فوت بیماران کرونایی بعد از تزریق ۲ دُز واکسن چیست؟

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص باور غلط که تزریق واکسن کووید، منجر به ابتلا به کرونا می‌شود، اظهار داشت: واکسن، آنتی‌ژن سطحی و یا ویروس کشته شده است که قابلیت تکثیر در بدن را ندارند و فقط سطح ایمنی بدن را هوشیار می‌کند تا اگر ویروس واقعی وارد بدن شد بتوانند در برابر آن مقاومت کنند و فرد را از بستری شدن و مرگ نجات دهند.

وی ادامه داد: موارد گزارش شده که افرادی پس از تزریق واکسن فوت شده‌اند اما براساس بررسی‌های انجام شده که توسط کمیته علمی عوارض واکسن صورت گرفته هیچکدام از این موارد ارتباطی به واکسن نداشته، بنابراین این نگرش و باور یک باور غلط است و کسانی که واکسن نزده‌اند هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در توضیح علت فوت بیماران کرونایی بعد از تزریق دو دُز واکسن، گفت: هیچ واکسنی در دنیا وجود ندارد که ۱۰۰درصد جلوی مرگ و میر و بستری شدن را بگیرد، اما تزریق واکسن به شدت سبب کاهش عامل مرگ و میر و بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها می‌شود.

وی گفت: ایمنی نسبت به کرونا دو تا سه هفته بعد از تزریق دُز دوم واکسن در بدن ایجاد می‌شود، بنابراین علت مبتلا شدن بعضی از افراد به بیماری کرونا بعد از تزریق دُز اول و بلافاصله بعد از تزریق دُز دوم این است که هنور ایمنی مدنظر در بدن این افراد ایجاد نشده، لذا باید همچنان بعد از تزریق واکسن اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که سبب بدحال شدن بیماران مبتلا به کرونا می‌شود، بیماری‌های زمینه‌ای است که سیستم ایمنی بدن افراد را ضعیف می‌کند و اگر تعداد زیادی ویروس کرونا وارد بدن افراد شود علی‌رغم اینکه دو نوبت واکسن کرونا هم تزریق کرده، بستری می‌شوند.

شاه‌آبادی در پایان، گفت: علاوه بر تزریق دو نوبت واکسن همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی در استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از دورهمی و مسافرت‌ها رعایت شود تا از ابتلا به کرونا جلوگیری شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول