اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برای 100 سال آینده هم پروژه نیمه تمام داریم/نگاه مجلس حمایت از تولید داخلی است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امروز کشور اتمام پروژه‌های نیمه تمام در کشور است، گفت: اگر امروز در کشور هیچ پروژه‌ای را آغاز نکنیم، برای 100 سال آینده پروژه داریم.

برای 100 سال آینده هم پروژه نیمه تمام داریم/نگاه مجلس حمایت از تولید داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری امروز در بازدید از شرکت نخ تایر صبای زنجان با اشاره به اینکه این شرکت یکی از شرکت‌های موفق استان و کشور است که توانسته در عرصه نو آوری اقدامات و برنامه‌های خوبی را اجرای کند، تصریح کرد: این شرکت نماد خودباوری است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های این شرکت در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیده و به نتیجه مطلوب رسیده است، افزود: نگاه خوب مدیریتی و بهره‌وری از اقدامات خوب شرکت است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امروز کشور اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، ادامه داد: اگر امروز در کشور هیچ پروژه‌ای را آغاز نکنیم، برای 100 سال آینده پروژه داریم.

طاهری با بیان اینکه بهترین راه رسیدن به بهره‌وری امروز باید هنر مدیران ما باشد، تصریح کرد: امروز باید از کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم و برای خودکفایی کشور تلاش کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان امروز اولویت تامین نیازهای کشور از داخل است، تصریح کرد: امروز باید از ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارد جلوگیری شود تا تولید کنندگان داخلی حمایت شوند.

وی با بیان اینکه نگاه مجلس و نمایندگان حمایت از تولید داخلی است، گفت: یک زمانی برای در بحث صنعت لاستیک ارز پرداخت می‌کردیم، ولی امروز نیاز نداریم و باید در این زمینه به خودکفا شویم.

وی با اشاره به زنجیره‌ای بودن اقدامات در شرکت نخ تایر زنجان و اینکه این شرکت جزوه صنایع پر افتخار در کشور است و باید از این صنعت حمایت شود، گفت: در طی یک و نیم سال گذشته من برای دومین بار از این مجموعه بازدید کرده‌ام که پیشرفت شرکت ملموس بوده و بحث خودکفایی در کشور و بحث بهره‌وری در این شرکت اجرایی شده که می‌تواند یک الگویی برای سایر شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در کشور باشد.

 در ادامه مدیر عامل شرکت نخ تایر صبا با اشاره به اینکه پس از اجرای موفقیت آمیز تولید پارچه ایربگ برای اولین بار در کشور شرکت نخ تایر زنجان گام مهمی در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه خودکفایی در تولیدات و ایجاد اشتغال پایدار در کشور برداشته است، گفت: فاز نخست کارخانه تولید «استیل کورد» ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

حسین صنعان افزود: هزینه سرمایه‌گذاری فاز نخست این طرح ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود ۲۵۰ نفر بطور مستقیم و حدود 800 تا یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم و در فاز دوم 500 نفر مستقیم و یک هزار و 500 غیر مستقیم از مشخصات این پروژه است و سعی بر این است تا پایان سال جاری ۴۰ درصد از ظرفیت طرح به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تغییر تکنولوژی تولید تایر از «بایاس» به رادیال و به منظور هماهنگی با صنعت روز دنیا، اجرای این طرح را برای صنعت تایر بسیار ضروری و حیاتی دانست و افزود: این کارخانه نقش مهمی در تامین نیاز روزافزون صنعت تایر کشور به ماده اولیه و مهم «استیل کورد» را ایفا خواهد کرد و نیاز تایر سازان داخلی را تامین خواهد کرد که مهمترین مزیت اجرای طرح می‌باشد.

مدیر عامل شرکت نخ تایر صبا با بیان اینکه در زمینه طرح‌های تولیدی نگاهمان به توسعه است و در این زمینه باید در کوتاه مدت بتوانیم نیازهای کشور را برطرف کنیم، تصریح کرد: امروز شرکت نخ تایر صبا در تولید پارچه ایربک برند هستیم و ضایعات ما در این زمینه به صفر رسیده است.

صنعان با بیان اینکه در گذشته پارچه‌های منجیت و چیفر از ترکیه و چین وارد کشور می‌شد، ادامه داد: امروز ما در دنیا تنها تولید کننده‌ای هستیم که زنجیره تولید را راه‌اندازی کرده‌ایم و به صورت پکیج نایلون 6، نایلون 66، چیفر، منجیت، پلی استر و استیل کوود به صورت زنجیره در یک کارخانه تولید می‌شود در حالی که هر کدام از این تولیدات در خارج از مشور در یک شرکت تولید می‌شود که از این لحاظ شرکت نخ تایر در دنیا بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه شرکت نخ تایر صبای زنجان 60 تا 70 درصد نیاز کشور را در زمینه پارچه ایربک تامین می‌کند، تصریح کرد: این شرکت توانایی تامین 100 درصد نیاز کشور را دارد ولی پایین بودن تعرفه و واردات پارچه ایربک در حال حاضر 30 تا 40 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند که از مسؤولان امر خواهشمندیم با توجه به توانایی کشور جلوی واردات این محصول گرفته شود.

وی با بیان اینکه تولیدات ما در خاورمیانه بی‌نظیر و دارای بهترین کیفیت است، افزود: امیدواریم با کمک نمایندگان استان در مجلس شورای و مسؤولان استان فاز دوم این شرکت نیز اجرایی گردد تا کشور از واردات استیل کورد بی‌نیاز شود.

وی با اشاره به پیشرفت دنیا و به روز شدن و تغییرات تکنولوژی در کوتاه و اینکه برخی تکنولوژی‌ها به دلیل تاخیر در اجرا منسوخ می‌شود، گفت: به همین دلیل نگاه و تلاش مسؤولان و مدیران شرکت نخ تایر در اجرای پروژه‌ها 15 تا 20 ساله است تا ممات و حیات شرکت در نظر گرفته شده و تضیمن شود.  

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول