اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حمایت تمام‌قد دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس از احداث سد فینسک/ اعتراض جدی علیزاده‌برمی به‌ اظهارات غیرکارشناسی

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس در حمایت تمام‌قد از احداث سد فینسک و با اعتراض جدی به‌ برخی اظهارات غیرکارشناسی گفت: سد فینسک دقیق و کارشناسی ساخته می‌شود.

حمایت تمام‌قد دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس از احداث سد فینسک/ اعتراض جدی علیزاده‌برمی به‌ اظهارات غیرکارشناسی

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، نماینده مردم دامغان در خانه ملت و دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به برخی موارد رخ‌داده در جلسه اخیر کمیسیون کشاورزی که با حضور رئیس جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست، سخنان متفاوتی از سوی نمایندگان در ارتباط با انتقال آب بین‌حوضه‌ای مطرح شد و نماینده مردم ساری در مجلس انتقاداتی به اجرای طرح‌های مصوب داشت.

او اضافه کرد: سد فینسک یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در حوزه انتقال آب در دست اجرا بوده و برخی نمایندگان استان مازندران عقیده دارند که سمنان به دلیل سیاست‌های غلط و استفاده زیاد از حد آب در بخش صنعت، هم‌اکنون دنبال انتقال آب مازندران است؛ در صورتی که این استدلال صحیح نبوده و در همان جلسه نیز به این سخنان اعتراض جدی داشتیم.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس سخنان زارعی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی را غیرکارشناسی و غیردقیق توصیف کرد و گفت: احداث سد فینسک به‌طور دقیق محاسبه شده و بعد از محاسبات کارشناسی و در نظر داشتن شرایط زیست‌محیطی، مصوبه آن اخذ شده و در بودجه نیز ردیف گرفته است.

علیزاده‌برمی با اشاره به اینکه سد فینسک با لحاظ تمام ملاحظات فنی و زیست‌محیطی اجرا می‌شود و اظهارات نماینده ساری در مجلس را قبول نداریم، گفت: این سد با برآوردهای دقیق محیط‌زیستی اجرا شده و در عمل نیز این مسأله به اثبات رسیده و همه پیش‌بینی‌ها و ملاحظات زیست‌محیطی در آن در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه این موارد به اطلاع رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز رسیده است، گفت: ما عقیده داریم انتقال آب در این بخش هیچ تغییری در شرایط منطقه ایجاد نخواهد کرد و اساساً انتقال آب در این حجم، بر کاهش سطح آبی دریای خزر نیز به هیچ وجه تأثیرگذار نخواهد بود.

علیزاده‌برمی بیان کرد: انتقال آب یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که باید برای توسعه هرچه بیشتر استان سمنان و تأمین آب شرب موردنیاز مردم در دستور کار قرار گیرد و کمیسیون کشاورزی مجلس از اجرای دقیق و کارشناسی سد فینسک حمایت می‌کند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول