اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

عقب‌نشینی آمریکا در برابر فشار کشورها/ تزریق واکسن‌های موردتأیید WHO برای سفر به ایالات متحده کافی است

بعد از فشار کشورهای مختلف به جو بایدن برای پذیرش واکسن‌های مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد، مسافران کشورهای دیگر که با واکسن‌های کرونا مورد تایید سازمان جهانی بهداشت یا سازمان غذا و داروی آمریکا واکسینه شده باشند، می‌توانند وارد این کشور شوند.

عقب‌نشینی آمریکا در برابر فشار کشورها/ تزریق واکسن‌های موردتأیید WHO برای سفر به ایالات متحده کافی است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جیتی‌ان، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد، مسافران کشورهای دیگر که با واکسن‌های کرونا مورد تائید سازمان جهانی بهداشت یا سازمان غذا و داروی آمریکا واکسینه شده باشند، می‌توانند وارد این کشور شوند.

کاخ سفید در ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) اعلام کرد، ایالات متحده در ماه نوامبر، محدودیت‌های سفر برای مسافران هوایی از ۳۳ کشور جهان از جمله چین، هند، برزیل و بیشتر اروپا که کاملاً در برابر کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند را لغو می کند. در آن زمان مشخص نشد که کدام واکسن‌ها برای سفر هوایی پذیرفته می‌شود.

برخی از کشورها به دولت جو بایدن فشار آوردند تا واکسن‌های مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت را بپذیرد، زیرا واکسن‌های مجاز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در همه کشورها به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

سی‌دی‌سی همچنین باید قوانین مربوط به موارد استثنا را مانند کودکانی که هنوز واکسینه نشده‌اند و مسافرانی که هنوز  واکسن در کشور  آنها به طور گسترده در دسترس نیست مشخص کند؛ ضمن اینکه افرادی هستند که ممکن است مبتلا به کرونا شده‌ باشند و تا زمان سفر هنوز امکان واکسیناسیون برای آنها فراهم نباشد. 

سازمان جهانی بهداشت تاکنون مجوز استفاده اضطراری واکسن‌های آمریکایی مدرنا، فایزر و جانسون‌اند جانسون، واکسن‌های چینی سینوواک و سینوفارم (پکن) و واکسن انگلیسی آسترازنکا را صادر کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول