اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش ظرفیت تجارت ریلی قزاقستان-ترکمنستان-ایران

با امضای تفاهمنامه افزایش ظرفیت اقتصادی کریدور راه‌آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران، می‌توان سالانه تا 12 میلیون تن بار را حمل کرد.

افزایش ظرفیت تجارت ریلی  قزاقستان-ترکمنستان-ایران

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در جریان نشست آنلاین شورای برنامه ریزی منطقه‌ای سازمان همکاری اقتصادی (ECO)، ترکمنستان ابتکار عمل را به دست گرفت تا تفاهم نامه افزایش ظرفیت تجاری کریدور راه آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران (KTI) را امضا کند.

بر اساس این گزارش، در جلسه‌ای به ریاست «تویلا مالکوف» معاون دارایی و اقتصاد ترکمنستان  تصمیم گرفته شد که این سند 28 ژانویه سال آینده در «عشق آباد» و در روز سازمان اقتصاد جهانی اکو امضا شود.

طرف ترکمن خاطرنشان کرد که در چارچوب جلسات کاری بین نمایندگان ادارات راه آهن این کشورها، این طرح به طور کامل بررسی و حمایت می‌شود.

همچنین تاکید شد که این سند رونق اقتصادی منطقه را تقویت کرده و به سرعت بر پیامدهای اقتصادی ناشی از پاندمی ویروس کرونا غلبه می‌کند.

 در عین حال، شرکت کنندگان در جلسه بر وجود ظرفیت قابل توجهی برای تقویت همکاری در زمینه اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، انرژی و سرمایه گذاری برای دستیابی به اهداف تعیین شده در چشم انداز اکو تا سال 2025 تأکید کردند.

 طرف ترکمنستان در جلسه آنلاین به نمایندگان وزارتخانه‌های تجارت و روابط اقتصادی خارجی، انرژی، بهداشت و درمان و صنعت پزشکی، آموزش، فرهنگ، کمیته آمار دولتی ، آژانس حمل و نقل و ارتباطات و آکادمی علوم، اتاق بازرگانی و صنایع و اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان مسئله را گزارش داد.

شایان ذکر است که این تفاهم نامه به افزایش ظرفیت اقتصادی کریدور راه آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران کمک می‌کند که از طریق آن می‌توان سالانه تا 12 میلیون تن بار را حمل کرد. 

تاکنون، به طور متوسط​​، تنها حدود یک میلیون تن بار در سال در این مسیر حمل شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول