اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مصرف سوخت نفت کوره بدون رعایت استانداردهای خروجی دودکش در نیروگاه تبریز!

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی، گفت: تمهیدات زیست‌محیطی نیروگاه‌ها باید متناسب با سوخت مصرفی آن باشد و الزامات و استانداردهای خروجی دودکش در هر نوع سوخت رعایت شود.

مصرف سوخت نفت کوره بدون رعایت استانداردهای خروجی دودکش در نیروگاه تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن عباس‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در حاشیه بازدید میدانی از شهرک‌های صنعتی اطراف شهر تبریز که با حضور دادستان مرکز استان انجام گرفت با اشاره به اینکه در تبریز به غیر از نیروگاه تبریز که در مواقع اضطراری از سوخت نفت کوره استفاده می‌کند، هیچ واحد صنعتی دیگری از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند، اظهار داشت: در ۶ ماهه سال‌جاری وضعیت کیفیت هوای شهر تبریز به ترتیب شامل ۴۷ روز پاک و ۱۳۶ روز سالم و ۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و خوشبختانه روز ناسالم برای تمام گروه‌ها نداشته‌ایم.

 وی ادامه داد: با تیم سازی و افزایش تعامل بین دستگاهی که در استان صورت گرفت خوشبختانه از فعالیت واحدهای آلاینده هوا جلوگیری شده است به‌طوریکه  کلیه واحدهای صنعتی استان خصوصا تبریز به غیر از نیروگاه تبریز از سوخت پاک استفاده می‌نمایند و با توجه به هماهنگی انجام شده در استان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان از توزیع سوخت نفت کوره جلوگیری شده است و از فعالیت واحدهای بازیافت غیرمجاز جلوگیری می شود.

عباس‌نژاد تصریح کرد:خوشبختانه واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه تبریز نیز با توجه به پیگیری‌های انجام شده و همت مسوولان این واحدها میزان آلایندگی با اجرای طرح‌های مختلف تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب و جمع‌آوری گازهای خروجی و مدیریت پسماند و احداث کارخانه جدید گوگرد به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت استانداردهای خروجی دودکش از الزامات قانونی حاکم بر فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی می باشد، متذکر شد: نیروگاه‌ها بایستی متناسب با نوع سوخت مصرفی تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آلودگی ایجاد کنند.

عباس‌نژاد گفت: پیگیری‌های انجام شده و حضور به موقع اکیپ‌های پایش شبانه منجر به کاهش آلودگی در سطح استان شده است ولی متاسفانه مصرف سوخت نفت کوره بدون رعایت استانداردهای خروجی دودکش در نیروگاه‌ها با توجه به نزدیکی نیروگاه تبریز به شهر و مراکز مسکونی باعث افزایش بار آلودگی هوای شهر شده که در این زمینه مکاتباتی با مسوولان استان خصوصا نمایندگان محترم استان انجام یافته تا پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم جهت استفاده ظرفیت‌های لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/60034/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول