اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

زلزله اخیر 6 هزار میلیارد خسارت داشت/ درخواستِ کمکِ استاندار از گروه‌های جهادی و خیری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته مبلغ خسارت وارده 6 هزارمیلیارد ریال است.

زلزله اخیر 6 هزار میلیارد خسارت داشت/ درخواستِ کمکِ استاندار از گروه‌های جهادی و خیری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد اقبال عباسی ظهر امروز در جلسه شواری هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که حول محور زلزله‌ اخیر برگزار شده بود، گفت: در زلزله و پس‌لرزه‌های اخیر از میان ۲۲۰ روستای در محدوده زلزله ۱۰۶ روستا آسیب جدی داشته‌اند که بر اساس ارزیابی کارشناسان مبلغ خسارت وارد شده به منازل مسکونی و تاسیسات زیربنایی۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ۶ هزار میلیارد ریال برآورد خسارت ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال آن خسارت‌های زیربنایی، ۲هزار ۱۵۰ میلیارد ریال آن خسارت‌های بخش مردمی و مابقی خسارت‌های بخش کشاورزی بوده است که گزارشات ارزیابی در اسرع وقت به ستاد بحران کشور منعکس خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع ۷۰ بسته حمایتی به افرادی که بیشترین آسیب را از زلزله اخیر دیده بودند، گفت: فرآیند پرداخت خسارت‌ها فرآیندی طولانی است و همه دستگاه‌ها  موظف هستند تا وصول هزینه‌های حوادث، از منابع داخلی و سلسله‌مراتب خود برای رفع مشکلات مناطق زلزله‌زده استفاده کنند.

عباسی با اشاره به نقش اثرگذار گروه‌های جهادی در مدیریت بحران‌ها گفت: با توجه به نزدیکی به فصل سرما و پرداخت دیرهنگام اعتبارات بخش حوادث باید از ظرفیت گروه‌های جهادی و خیرین در زمینه توزیع بسته‌های معیشتی، تعمیر منازل آسیب‌دیده، تعمیر و اصلاح شبکه آب‌رسانی، راه‌ها و مدارس محل‌های آسیب‌دیده با محوریت سپاه کمک‌ گرفت.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول