اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

کمپین دوستداران میراث فرهنگی در «فارس‌من»؛ نگذارید سازه‌های آبی شوشتر تخریب شود

جمعی از دغدغه‌مندان شوشتر پویشی با عنوان «سازه‌های آبی شوشتر را از خطر تخریب نجات دهید» را به راه انداختند. خبرنگار ما با مدیر این پویش گفت‌وگویی داشته است.

کمپین دوستداران میراث فرهنگی در «فارس‌من»؛ نگذارید سازه‌های آبی شوشتر تخریب شود

به گزارش خبرگزاری فارس، شوشتر یکی از شهرهای مهم خوزستان است، شهری که دارای آبشارها و آسیاب‌های آبی تاریخی است که قدمت آنها به صدها سال گذشته بر می‌گردد. مجموعه این آثار به عنوان یکی از ۱۳ اثر باستانی کهن شهر شوشتر به شمار می آید. اما این سازه های آبی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است مدتی است به دلیل رانش دیواره غربی در آستانه تخریب قرار دارد و نیازمند توجه جدی مسئولان است.

در همین راستا، جمعی از دغدغه‌مندان این شهر پویشی با عنوان «سازه‌های آبی شوشتر را از خطر تخریب نجات دهید» را برای نجات این سازه های آبی در شوشتر به راه انداختند. در این باره مدیر این پویش اظهار کرد: دوست‌داران میراث فرهنگی پیگیری‌هایی را برای توجه به ترمیم سازه‌های آبی شوشتر به راه انداختند که تاکنون این  پیگیری ها بی نتیجه مانده است.

وی افزود: تلاش‌ها و پیگیری‌ های مسئولان شهری و استانی منتج به مصوباتی شد که از سوی مدیران اجرایی پیش برده نشد.

این مخاطب فارس من، ادامه داد: به رغم تلاش‌ها و پیگیری‌ها اما اقدام عملی برای ترمیم دیواره غربی این مجموعه صورت نگرفته و امکان تخریب آن وجود دارد، از این رو لازم است رئیس جمهور به ماجرای تخریب این اثر باستانی و ملیورود کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول