اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

50 درصد از دانش‌آموزان گروه هدف ساوه در برابر کرونا واکسینه شدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در جریان بازدید از مرکز واکسیناسیون دختران دانش‌آموز از تزریق واکسن به حدود 50 درصد از دانش‌آموزان گروه هدف در طرح ضربتی خبر داد.

50 درصد از دانش‌آموزان گروه هدف ساوه در برابر کرونا واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، ابراهیم فراشیانی در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان از یکی از پایگاه‌های واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه رسالت گفت: در طرح ضربتی که از ۱۵ تا ۱۸ مهرماه توسط وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش برای واکسیناسیون دانش آموزان پایه هفتم تا دوازدهم که شامل سنین ۱۲ تا ۱۸ ساله بود در شهر ساوه دو مدرسه به‌عنوان پایگاه‌های دخترانه و پسرانه برای این موضوع در نظر گرفته شدند.

وی افزود: این دو پایگاه در کنار سایر پایگاه‌های تجمیعی شهر ساوه کار واکسیناسیون دانش آموزان را آغاز کردند که تا امروز بالغ‌بر ۵۰ درصد از ۲۴ هزار دانش‌آموز گروه هدف در این سنین دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش ساوه با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان یکی از شرایط بازگشایی و حضور آنها در مدارس است، اضافه کرد: برای تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان مقرر شد تا پایان هفته جاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ پایگاه‌های مدارس به فعالیت خود ادامه دهند تا با همکاری فرهنگیان کار واکسیناسیون دانش آموزان به اتمام برسد.

فراشیانی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا واکسیناسیون دانش آموزان اجباری نیست اما دانش‌آموزی که واکسن نزند برای حضور در کلاس‌های درس نیاز است تا دو بار در هفته و با هزینه شخصی تست پی‌سی‌آر انجام دهد تا در صورت منفی بودن تست در کلاس درس حضور یابند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از معلمان و کادر مدارس واکسن خود را دریافت کرده‌اند که انتظار می‌رود خانواده‌های دانش آموزان این عزیزان را برای تزریق واکسن تشویق کنند تا ضمن کاهش شیوع بیماری، امکان‌ ازسرگیری آموزش حضوری‌ فراهم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول