اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش 46 درصدی دستگیری سارقان در مبارکه

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مبارکه گفت: در حوزه‌ی کالای قاچاق و انهدام باندهای قاچاق ۲۳ درصد افزایش کشفیات را داشتیم و در حوزه دستگیری سارقین ۴۶ درصد افزایش دستگیری و در حوزه مواد مخدر ۳۲ درصد افزایش دستگیری سوداگران مرگ را داشتیم.

افزایش 46 درصدی دستگیری سارقان در مبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، رضا محمدی صبح امروز در نشست خبری نیروی انتظامی به مناسبت هفته ناجا‌‌ گفت: نیروی انتظامی در همه سطوح، برنامه‌ها، مناسبت‌ها و مأموریت‌های مختلف به‌صورت میدانی حضور پیدا می‌کند و با هماهنگی‌های بین بخشی و استفاده از پتانسیل سایر دستگاه‌ها، همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی تلاش بسیار مؤثری انجام می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مبارکه گفت: نیروی انتظامی در راستای پیشگیری از وقوع و کشف جرم و مقابله با عناصر نامطلوب در سطح جامعه و همچنین برخورد با سوداگران مرگ و توزیع‌کننده گان مواد مخدر به‌صورت ویژه مأموریت خود را پیگیری می‌کند و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همواره تأکید می‌کنیم اینکه امنیت تولید اجتماعی است و همه آحاد در ایجاد و تولید امنیت نقش به سزایی دارند.

وی با اشاره به خدمت بی‌منت و خالصانه نیروی انتظامی بیان کرد: امنیت فردی و عمومی در جامعه با توجه به نوع همکاری و مشارکت آحاد مردم است به این معنا که هر فردی در جامعه نسبت به امنیت فردی خودش و نسبت به امنیت جامعه، باید پاسخگو بوده و احساس مسؤولیت کند. در این راستا نیروی انتظامی در جهت جلب رضایت مردم با ارائه خدمات بی‌منت و خالصانه توانسته است امنیت عمومی را به‌خوبی فراهم نماید.

رضا محمدی در ادامه گفت: یکی از مباحثی که در جامعه وجود دارد، مصادیق و تهدیدهای امنیتی است که جزو دغدغه‌های شهروندان می‌باشد که برای این منظور نیروی انتظامی شهرستان مبارکه توانسته است با ارزیابی دقیق و نیازسنجی امنیتی برگرفته از رویکرد پلیس محله محور معضلات و آسیب‌های محلات را شناسایی و بر اساس قانون برخورد قاطع و قانونی داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مبارکه افزود: ما در مجموعه نیروی انتظامی با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی توانسته‌ایم تمامی شاخص‌ها و مؤلفه‌های امنیتی که بر اساس قاعده تعیین‌شده‌ی ناجا است ا به‌خوبی تأمین نماییم و همان‌طور که می‌دانید مأموریت‌های ما طی مدت گذشته متأثر از اطلاع بیماری کرونا بود و در این راستا هم ما بیش از پنج هزار میزان خدمت به سایر دستگاه ها ارائه دادیم.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی نیروی انتظامی شهرستان مبارکه گفت: در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی هم تأکید ما این است که اقدامات فرهنگی از طریق دستگاه‌های فرهنگ‌ساز و نهاد‌های فرهنگی صورت پذیرد و قطعاً اقدامات فرهنگی اثرگذارتر از حضور فیزیکی پلیس است.

رضا محمدی در ادامه گفت: نهادهای متولی و فرهنگ‌ساز اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از وقوع جرائم لحاظ کنند. شهرستان مبارکه علی‌رغم پراکندگی جغرافیایی و داشتن محورهای مواصلاتی مختلف، با شرایط بسیار مطلوب امنیتی مواجه است، به‌گونه‌ای که امروز به‌جرئت می‌توان گفت شهروندان شهرستان مبارکه بیش از 98 درصد احساس امنیت می‌کنند و این با تلاش و همکاری سایر دستگاه‌ها به‌ویژه تلاش همکاران تلاشگر نیروی انتظامی به وجود آمده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مبارکه افزود: در حوزه‌ی کالای قاچاق و انهدام باندهای قاچاق ۲۳ درصد افزایش کشفیات را داشتیم و در حوزه دستگیری سارقین ۴۶ درصد افزایش دستگیری و در حوزه مواد مخدر ۳۲ درصد افزایش دستگیری سوداگران مرگ را داشتیم.

وی با اشاره به معضلات فضای مجازی گفت: فضای مجازی در حال حاضر یک جزیره‌ای است برای دسترسی برخی افراد خارج از حوزه سرزمینی ما که اقدامات احیاناً مخربی را القا می‌کنند و باعث کاهش احساس امنیت می‌شوند که درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت‌های پلیس، این عوامل را شناسایی و با آنها برخورد کنیم و در حال حاضر با خیلی از این عناصر برخورد جدی کرده‌ایم.

انتهای پیام/63110

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول