اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۳ روستای بدون بیکار استان سمنان معرفی می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: در نظر داریم از طریق پرداخت تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع)، ۱۳ روستای بدون بیکار دیگر را در استان معرفی کنیم.

۱۳ روستای بدون بیکار استان سمنان معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان ظهر امروز در آئین روز روستا و عشایر در مسجد امام حسین (ع) روستای فولادمحله که با حضور سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت این استان ۷۰۳ هزار نفر است که ۱۴۱ هزار نفر آن جمعیت روستایی هستند.

وی با بیان اینکه هشت شهرستان، ۱۵ بخش، ۳۱ دهستان، دو هزار و ۲۲۰ آبادی و ۲۹۷ دهیاری در استان سمنان وجود دارد، گفت: در کشور ازلحاظ روستاهای دارای دهیاری، رتبه نخست را دارا هستیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه ۸۰ درصد روستاهای این استان از پوشش اینترنت برخوردار هستند، عنوان کرد: ۴۱۵ آبادی و روستا در استان از تلفن همراه بهره‌مند هستند.

صمیمیان با بیان اینکه ۵۰۱ روستا در استان سمنان از امکان ارتباط تلفنی برخوردارند، تصریح کرد: ۹۳ درصد روستاهای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ۹۹.۹ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت برق نیز برخوردار هستند، تصریح کرد: ۱۳۴ خانه بهداشت و ۳۱ مرکز جامع سلامت روستایی در روستاهای استان خدمات بهداشتی درمانی را به روستاییان ارائه می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه ۳۲۲ روستای این استان از نعمت آب آشامیدنی روستایی برخوردار هستند، اضافه کرد: در ۲۹۷ روستای دارای دهیاری استان، طرح هادی اجرایی شده است.

صمیمیان تأکید کرد: بیش از ۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای آب روستایی و ۲۵ میلیارد تومان هم برای راه روستایی استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۹۷ ماشین‌آلات روستایی در اختیار روستاهای استان سمنان قرار دارد، افزود: ۹۴۴ نفر از روستاییان عضو شوراهای اسلامی روستاهای استان هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: این استان در زمینه اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی روستایی در کشور، در سال گذشته رتبه سوم را به دست آورد.

صمیمیان با بیان اینکه روستای دهملا در شاهرود، محمدآباد و جودانه در میامی روستاهای بدون بیکار استان سمنان هستند، گفت: در نظر داریم از طریق پرداخت تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع)، ۱۳ روستای بدون بیکار دیگر را در استان معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این آیین و با حضور استاندار سمنان، ۵۸ طرح روستایی با مشارکت هشت دستگاه اجرایی افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

اجرای فاز یک گازرسانی به پشتکوه و خطیرکوه

عبدالرضا میقانی، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر در این مراسم ضمن قدردانی از اهتمام استاندار سمنان به مسائل مهم این شهرستان و به‌ویژه مباحث روستایی، از اینکه ویژه‌برنامه استانی روز روستا و عشایر در شهرستان مهدی‌شهر و این روستا برگزار می‌شود، ابراز خرسندی کرد.

وی اظهار کرد: ما از طریق دو مسیر ترددی، (جاده اصلی و همچنین جاده شهمیرزاد- چاشم- دوآب- مازندران) به استان مازندران متصل می‌شویم؛ هر چه بتوانیم راه‌های روستایی به مازندران را ارتقا دهیم، بدون تردید توسعه مناطق روستایی را به همراه خواهد داشت.‌

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر ادامه داد: فاز یک گازرسانی به پشتکوه و خطیرکوه انجام شده و اعتبار مناسبی بدین منظور پیش‌بینی شده است که امیدواریم به‌زودی کلنگ انجام این پروژه در فازهای بعدی نیز بر زمین زده شود.

میقانی اضافه کرد: گازرسانی به مناطق روستایی مهدی‌شهر موجب توسعه گردشگری و توسعه دامداری‌های مسقف و ... است که به توسعه شهرستان کمک شایان توجهی خواهد کرد.

تکلیف طرح هادی فولادمحله مشخص شود

پرویز ایمانی، رئیس شورای اسلامی روستای فولادمحله نیز اظهار کرد: کسب رضایت خدا و مردم، نشان از موفقیت مدیران و مسؤولان کشور و استان سمنان دارد و امیدواریم تلاش استاندار سمنان منجر به کسب رضایت خدا و مردم شود.

وی با بیان اینکه روستای فولادمحله از قدمتی بسیار طولانی و کهن برخوردار است، افزود: پروفسور محمدحسن فولادی، پدر آمایش سرزمین ایران و پروفسور عباسعلی ایمانی از چهره‌های نامدار فولادمحله است.‌

رئیس شورای اسلامی روستای فولادمحله بیان کرد: با همدلی و همراهی همه مسؤولان و درایت مدیران می‌توانیم شاهد رشد و توسعه روستایی در استان سمنان باشیم.

ایمانی با بیان اینکه فولادمحله با ۴۹ روستا و آبادی و ۱۳ دهیاری پتانسیل ارتقا را دارد، افزود: از استاندار سمنان درخواست می‌کنیم تا تکلیف طرح هادی روستا در اسرع وقت مشخص شود.‌

وی با بیان اینکه وجود یک دستگاه آمبولانس از نیازهای ضروری این روستا است، خاطرنشان کرد: تأمین نهاده‌های دامی برای دامداران، مورد درخواست مردم این روستا است.‌

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول